Allah kimi hidayete iletir ?

Bu yazı “Kuranda Çelişki Yoktur” sitesinden alıntıdır.
Allah sadece dilediğini mi doğru yola iletir?
Allah dilediğini hidayete ulaştırır dilediğini ise saptırabilir. Her şey onun kudret eli altındadır. Fakat her şeyi yapabilecek güce sahip olması, her şeyi yaptığı anlamına gelmez.
Biz hiç bir elçiyi, kendi kavminin dilinden başkasıyla göndermedik ki, onlara apaçık anlatsın. Böylece Allah, dilediğini şaşırtıp saptırır, dilediğini hidayete erdirir. O, üstün ve güçlü olandır, hüküm ve hikmet sahibidir. (14 İbrahim Suresi – 4)
İbrahim suresindeki bu ayette Allah, açıkça, dilediğini saptırıp dilediğini de doğru yola iletebileceğini söylemektedir. Bunu yapabilme gücüne sahiptir. Bu güce sahip olması, her zaman bunu kullandığı şeklinde düşünülmesi yanlıştır. Aynı zamanda Allah kimseye haksızlık da yapmaz. Onun sıfatlarından birisi de adil olmasıdır. Kulları arasında adaletle hükmeder. Allah’ın insanları saptırmasıyla ilgili ayetlere bakılırsa, bu insanların sapmayı istedikleri ve inkarda oldukları görülecektir. Allah sapmayı isteyene bu yönde sapkınlığını arttırmaktadır. Yoksa inanmak isteyen, samimi bir şekilde kendini Allah’a açan bir insanın saptırılması söz konusu değildir.
De ki: “Sizin şirk koştuklarınızdan hakka ulaştırabilecek var mı?” De ki: “Hakka ulaştıracak Allah’tır. Öyleyse, hakka ulaştıran mı uyulmaya daha hak sahibidir, yoksa doğru yola ulaştırılmadıkça kendisi hidayete ulaşmayan mı? Ne oluyor size? Nasıl hükmediyorsunuz?” (10 Yunus Suresi – 35)
Bu ayette görüleceği gibi burada şirk koşanlardan söz edilmektedir. Bunlar şirk içindedirler. Allah böyle sapmak isteyenin de sapkınlığını arttırır. Onlara hidayet vermez. Bu konuyla ilgili ayetlerin tümüne bakıldığında bu mantık görülecektir. Allah sapmak isteyenin sapkınlığını arttırır, iman etmek isteyenin ise hidayetini arttırır. Örneğin bir kişi kalben bir samimiyetle Allah’a yönelmek isterse, Allah onun bu isteğine karşılık verir. Onun kalbini İslam’a açar. Bu açıdan kalpler Allah’ın elindedir. Bir kişi kendisi istese de bunu yapamaz, ama hidayet veren (hadi) olan Allah bunu yapar. Aynı şekilde birisi sapmak istediğinde onun sapmasını yine Allah sağlar. Bunun adalet içinde olduğunun düşünülmesi çok önemlidir. Allah insanlar arasında adaletle hükmeder. İstese herkesi iman eden yada inkar eden yapabilir. Bu güç onun elindedir. Bu güce sahip olması adaletle hükmetmeyeceği anlamına gelmez.
Aslında materyalist değerlerle düşünüldüğünde insanların seçme gibi bir şansı yoktur. Her şey maddeden ibaret görüldüğünde, bu maddenin fonksiyonları da bellidir. İnsanı da sadece maddeden ibaret düşüncüğümüzde, olaylar karşısında vereceği tepkiler belirli olacaktır. Çünkü sahip olduğu organlar ve onların salgıları dışında hiçbir şekilde hareket edemez. Bu da insanın hiçbir şekilde bir seçme şansının olmadığını iddia etmek olur.
Evren sadece maddeden ibaret değildir. Bu evreni yaratan yüce Allah insana seçme şansı hakkı vermiştir. Bu seçimine göre Allah insanı saptırır yada hidayete erdirir.
Cüzü irade ve Külli irade konusunda yapılan hata ikisinin de nitelik olarak benzer kavramlar olarak düşünülerek kıyaslanmaya kalkılmasıdır. Allah zaman dışında ve zamana hakim olan bir varlıktır. Onun için zamanın geçmesi yada zamanı yaşamak diye bir durum söz konusu değildir. İnsan ise zamanlı bir varlıktır. O yüzden zaman için de insanın sahip olduğu cüzi irade ile, zamansızlık da Allah’ın sahip olduğu külli iradenin karşılaştırılması mantık olarak yanlıştır. Mutlak irade sahibi olan Allah, insanlara seçme hakkı vermiştir. İnsanların sahip olduğu bu hak, onun iradesiyledir.


24 Mart 2008 - 10:57
asagidaki yazilar baska bir dini siteden alintilanmis yazilardir.
icinde bulundugumuz ahir-zamanla ilgili cok onemli ve kritik
bazi dini bilgiler verdigine kani oldugum icin
bunlari buraya da aktarmak istedim. umarim kabul edersiniz, sayin yonetici kardesim. Allah ilmimizi ve bakis acimizi genisletsin her birimizin.
——————–
——————–
peki “Mesih Deccal” inanci nedir, ve Incil’de ya da Kuran’da
boyle bir kavram var midir?
oncelikle, Kuran’da “deccal” diye bir ifade
hic kullanilmamistir.
fakat bu ifade Kuran’da kullanilan ve Allah adina
“yalan” (= keziben) ureten “YALANCI” (= KAZIBUN)
ifadesinin (6/93 & 11/93) baska bir dile veya turkceye
tercume edilmis hali olarak kabul edilebilir
belki ancak.
bu konuda Kitab disi supheli hadislerin
ve bunlarin verdigi haberlerin “guvenilmezligi & aldaticiligi”
konusu Kuran’da (39/23 & 45/6-7) (6/50, 42/7 & 68/47)
ayetlerinde acikca ve onemle isaret edilmis olmalidir.
bu sebeble, bu konuyu burada ben sadece Kuran ve Incil
esasli olarak bir miktar incelemek istiyorum:
bu konuda ilk olarak hz. Isa’nin (a.s.) Incil’de
haber verdigi:
—————
sahte habercilerden sakinin; onlar size kuzu kiliginda
geleceklerdir,
fakat gercekte vahsi kurtlardir.
siz onlari meyvalarindan taniyacaksiniz… (Incil, Matta, 7/15)
dikkatli olun ki, sizi kimse kandirmasin. cunki bircoklari
benim ismimle gelip “ben Mesihim” diyerek bircoklarini
kandiracaklardir. (Incil, Matta, 24/4-5)
—————
ayetlerine binaen, Mesih Deccalin cok belirli bir “ozel sahis”
olmaktan ziyade temelde belirli cok yanlis bir dini
ideolojiyi benimsemis ve savunmakta olan “bircok kisiler”
ve bunlari suursuzca izleyecekleri isaret olunan bircok
“dini kurumlar ve faaliyetler” seklinde anlasilmasi daha
dogru bir yaklasim olmalidir.
yani Mesih Deccal ifadesini temelde “cok tehlikeli ozel
sapkin bir sahis” yerine “cok tehlikeli ozel sapkin bir
ideoloji” seklinde algilamak belki de en dogru bir yaklasim
olmalidir burada.
dolayisiyla, yukaridaki ayetlerde hz. Isa’nin (a.s.) bu
konuda bizlere ozel olarak vermis olabilecegi onemli ipucuna
(= onlari meyvalarindan: urettikleri fikirlerinden,
taniyacaksiniz)
binaen belki de su sonuca varabilmeliyiz burada:
a) bugun hz. Isa’yi –onun Incil’de bu konuda yaptigi acik
reddine ve uyarisina ragmen– (hasa) Allahin tam bir tecellisi
olan mukemmel insan
xxxxxxxxxx
onlara gore, aynen Allahin kendisi gibi, ezelden ebede kadar,
“her turlu evrimden & degisimden kesinlikle munezzeh kilinmis”
olan –Tanrisal Gorunumlu– mukemmel & sabit insan turunun
(Tekvin 1/27) en biricik modeli! (Yuhanna, 1/14)
xxxxxxxxxx
olarak goren, (Incil, Markos, 10/18) x (Vahiy, 22/13)
b) bugun hz. Isa’nin –onun Incil’de bu konuda yaptigi
acik uyarisina ve reddine ragmen– (hasa) cok yakinda
“tanrisal bir kimlik ile” yeryuzune tekrar geri gelecegini
iddia eden, (Incil, Yuhanna, 16/10) x (Vahiy, 22/12)
basta evanjelik ve gnostik hristiyan ideolojisi –belki de
kuskusuz bir sekilde– temelde, bu cagin en buyuk “Mesih Deccal”
hareketi olarak anilabilmelidir.
*****
ve Kuran’da hz. Muhammed (a.s.) soyle haber vererek:
—————
suphesiz ki, “meryemoglu Mesih (Isa) mutlaka Allahin
ta kendisidir!” diyenler suphesiz kufre dusmuslerdir.
(Kuran, 5/17)
ve (hz. Isa) –Kiyamet Gununde– dedi: ben onlara Senin
bana emrettiginden baska birsey soylemedim: sadece benim
Rabbim ve sizin Rabbiniz olan Allaha kulluk edeceksiniz.
ve ben onlarin icinde bulundugum surece onlarin uzerine
bir “SAHID” oldum; fakat Sen beni (dunyada) VEFAT ETTIRDIKTEN
sonra (3/55),
artik onlarin uzerine –bu Kiyamet Gunune kadar– sadece
Sen bir “GOZLEYICI” olarak kaldin,
ve Sen herseyin uzerine bir “SAHID” olansin. (Kuran, 5/117)
—————-
bu ayetler ile bize belki de yukarida daha onceden
yapmis oldugumuz tesbitlerin dogrulugunu tekrar kuvvetle
teyid etmis olmalidir.
********************
not: Islam Deccali konusuna da, Allahualem, yine yukaridaki bu
Mesih Deccal konusu ile cok benzer bir mantikta
yaklasabiliriz belki.
bu konuda hz. Muhammedin (a.s.) Kuran’da bize vermis olabilecegi
en buyuk ipuclarindan biri=
—————
…ve onlarin bir kismi uzerine de sapkinlik-dalalet
hak oldu. cunki onlar kendilerine seytanlari
(= yukarida anilan sapkin hristiyan ideolojisini
–cogunlukla bilimsel kilifa sokulmus yaldizli
batil argumanlarla– savunan hristiyan cin ve insan seytanlari,
6/112 & 5/17 & 72/3-4) rehberler edindiler, fakat
kendilerini “hidayete erdirilmis-Mehdiler” (= Muhteduun)
olarak goruyorlar. (Kuran, 7/30)
—————
ayeti olabilir. yani buna gore kisaca “Islam Deccali”
gercekte suurunda olmayarak temelde bu “Mesih Deccal”
ideolojisinin ayak izinde yuruyecek, fakat kendisini
mutlak bir “Islam Mehdisi” zannedecek bir sahis/sahislar
ve bu tip kisilerin sapkin ideolojileri
olmalidir belki de. fakat ben burada temelde sadece bu “Mesih
Deccal” konusunu incelemek istedigim icin, bunu derhal burada
kesmek istiyorum.
********************
elbette burada tekrar onemle vurgulamak isterim ki:
yukarida anilan bu “Mesih Deccal” hareketi oncelikle
kendilerinin tamamen Allah tarafindan hidayete erdirilmis
ve tam anlamiyla Mesih Isa (a.s.) izinden gittiklerini sanan
birtakim insanlar olmalidirlar, temelde.
dolayisiyla, bunlarin kendilerini kesinlikle “Deccaller” olarak hissetmeyecekleri, fakat bilakis Allahin ve bu cok degerli Mesih
Resulunun velileri ve hizmetkarlari olan mutevazi & ihlasli insanlar
olarak gorecekleri meselesi cok acik olmalidir.
(Kuran, 9/30 & 5/18 & 2/111…)
********************
not: zaten bu sebeble, belki de butun bu tip bazi sapkin
basta evanjelik ve gnostik bazi hristiyanlar su an
kendilerine ozellikle salih bazi peygamberlerin ve
bir kisim havarilerin isimlerini kullanarak, dunya capinda,
faaliyet gosteriyor olmalidirlar. ornegin:
baptist John (= vaftizci Yahya) –cunki onlara gore, kendileri
bu Yahya gibi Isa’ya yol hazirlamaktadirlar!
apostle Peter (= havari Petrus) –cunki onlara gore, kendileri
bu Petrus gibi Isa’ya hizmet etmektedirler!
king Solomon (= kral Suleyman) –cunki onlara gore, kendileri
bu Suleyman gibi Isa’ya yonelmektedirler. vs.
********************
ve bu tip bazi hristiyanlar su an en basta ABD ve dunyanin
diger bircok bolgelerinde actiklari cok gosterisli ve sasali
-–muharref Incil yorumu kaynakli fanatik ve cok
kati anti-evrimci–-
“6 gunluk hokus-pokuscu sahte yaratilis muzeleri”
“6 gunluk hokus-pokuscu yaratilis dergileri & posterleri” vs.
ile kendi akillarinca hem bir yandan boylelikle
ateizmi buyuk bir hezimete ugratip, diger yandan da (hasa)
boylelikle hz. Isa’nin “tanrisal bir kimlik ile” geri donusune
zemin hazilamaktadirlar!
http://www.answersingenesis.org/about/good-news
http://www.answersingenesis.org/about
bu konuda hz. Muhammedin (a.s.) ve hz. Isanin (a.s.) bizlere
bildirdikleri su hikmetli sozleri hatirlamaliyiz belki de:
—————
ey Muhammed deki: ben size faaliyet acisindan en buyuk
husrana ugrayanlardan olacak kimseleri haber vereyim mi?
onlarin dunya hayatindaki bu faaliyetleri (Allahin indinde)
sapkinlik olmustur, halbuki onlar kendilerinin (Allahin gozunde)
cok guzel isler yaptiklarini saniyorlar! (Kuran, 18/103-104)
ve Isa onlara dedi: fakat sizin gozunuz kotu ise, butun
bedeniniz karanlikta kalacaktir. ve sizin icinizde isik
sandiginiz sey (gercekte) karanlik ise, o karanlik ne buyuk
olacaktir! (Incil-Matta, 6/23)
—————
bu sebeble, bu “Mesih Deccal” ideolojisinin fitnesinden
korunmanin en iyi ve tek yolu:
Allahin ve oncelikle Onun cok serefli Mehdi Resulu
hz. Muhammedin (a.s.) ve sonra Onun cok serefli Mesih Resulu
hz. Isanin (a.s.) biraktigi gercek Mesajlarini ve
hak sozlerini (= oncelikle Kuran ve daha sonra Kuranin
gozetimindeki hak kismi ile Incil, Maide 47-48 & 68) cok iyi
idrak edebilip, buna gore bu sapkin
dini ideolojilerden gerektigi gibi sakinabilmek olmalidir.
selam bunu hakkiyla basarabilecek olan butun bu
gercek Muhammedilerin ve salih Isevilerin uzerine olsun.
(Kuran, 7/196 & 3/84…)–(3/55 & 5/117 & 3/199…)
asagidaki linklerde ayrica bu “Mesih Deccal” hareketinin
cagimizdaki muhtemel en buyuk savunuculari olan bu Evanjelik
ve Gnostik Hristiyan ideolojilerini biraz daha yakindan ve
derinden irdeleyen bazi kritik dini yazilarin mutlaka okunmasini
tavsiye ederim.
http://www.kuranmuslumani.com/…..bir-bakis/
http://www.kuranmuslumani.com/…..deolojisi/
dogrularim Allah’tan, yanlislarim nefsimdendir.
(alparslan)
24 Mart 2008 - 11:15
yukarida verdigim son iki linkin dogru tam adresleri soyle olmali:
http://www.kuranmuslumani.com/2008/01/03/evanjelik-hiristiyan-ideolojisine-bir-bakis/
http://www.kuranmuslumani.com/2008/01/03/kuran-isiginda-gnostik-hiristiyan-ideolojisi/
affinizi rica ederim. hurmetlerimle.
28 Mart 2008 - 12:34
sayin ali kardesim,
bu bolumun basligini, eger mumkunse, ana sayfada YAZI BASLIKLARI kisminda
“Allah kimi saptirir?”
seklinde degistirip-vermeni oneririm.
kisa fakat guzel bir bolum, ancak biraz
az-enteresan baslik yazisi nedeniyle
hakettigi gerekli dikkati cekmiyor olabilir belki de.
selamlarimla.
28 Mart 2008 - 14:55
selam
Allah kendisine yönelenleri, ayetlerine karşı kör, sağır ve duyarsız olmayanları,kendisine içten yönelenleri hidayete erdirir.
MEZHEP ALİMCİKLERİNİN PEŞİNDE GİDENLERİ,TARİKATLARDA KOYUN OLANLARI,RİSALECİLERİN YANINDAKİ ABİLERİNİN YANINDA DİZ ÇÖKEN VE ONUN AVUKATLIĞINI YAPANLARIDA KÖR BIRAKIR.
ÇÜNKÜ ONLAR ATALARININ YAPTIĞI HER ŞEYİ SORGUSUZ SUALSİZ ALDILAR VE ONU PUTLAŞTIRDILAR.
SANDILARKİ KURANDAKİ RUHBAN SINIFINI ANLATAN AYETLER EHLİ KİTAB İÇİN İNDİ SANKİ KENDİLERİ EHLİ KİTAP DEĞİLMİŞLER GİBİ.!!!!
ALLAHIM ÖZELLEİKLE BU RUHBANCIK SINIFINI OLUŞTURAN ALİMCİKLERE BENİ ŞAHİT TUTKİ SENİN MESAJINI ONLARA ANLATTIĞIMI ONLARIN SENİN KİTABINI YETERLİ GÖRMEDİKLERİNİ VE KİTABININ YANINDA KİTABCIKLAR OLUŞTURARAK DİNDE HÜKÜM KOYUCUNUN SEN OLDUĞUNU DİLLERİYLE SÖYLEDİKLERİ HALDE AKSİNİ UYGULADIKLARINI YALANCI OLDUKLARINI ONLARIN YÜZLERİNE SÖYLİM
NE MUTLU KURANI YETERLİ GÖRENLERE
NE MUTLU AKLI,MANTIĞI,BİLİMİ REFERANS ALANLARA
SELAM OLSUN O YİĞİTLERE
HEMDE İBRAHİMİ SELAM OLSUN
03 Kasım 2008 - 18:10
yukaridaki ilk yazimda MESIH DECCAL ideolojisini
Kuran isiginda ele almaya calismistim bir miktar.
simdi ise ISLAM DECCALINI Kuran isiginda bir
miktar incelemek istiyorum, Allahin izniyle.
elbette yukaridaki ilk yazimda da bir miktar
deginmeye calistigim gibi, birinci ve en tehlikeli
deccal mutlaka bu MESIH DECCAL hareketi olmalidir
dunya capinda,
ISLAM DECCALI ise bu MESIH DECCAL ideolojisinin
ayak izinde yuruyecek ve Kurani hakkiyla bilmeyen nice
insanlari aldatip ebedi helaka goturecek
bir ardil Deccal hareketi olmalidir
dunya capinda, Allahualem.
bu sebeble, yukaridaki ilk yazinin okunduktan
sonra bu ISLAM DECCALI konusunun okunmasini
tavsiye ederim yurekten, bu –birbirleriyle ideolojik acidan bir miktar
iliskili–
her iki sinsi Deccal hareketini daha iyi taniyip
onlarin fitnesinden hakkiyla korunmayi arzulayan
butun samimi dindar arkadaslar icin.
o halde, simdi hep beraber hz. Muhammedin (a.s.)
Kuran ayetleri vasitasiyla gaybi & mucizevi bir
sekilde (neml 93) bize ISLAM DECCALINI
nasil haber verip tanittigina bir bakalim:
********************
30- …ve onlarin bir kismi uzerine de sapkinlik-dalalet
hak oldu. cunki onlar kendilerine seytanlari
(= yukaridaki birinci yazida ele alinan bazi sapkin
hristiyan ideolojilerini savunan hristiyan cin ve
insan seytanlari, 6/112 & 5/17 & 72/3-4)
rehberler edindiler, fakat kendilerini
“HIDAYETE ERDIRILMIS MEHDILER” (= Muhteduun)
olarak goruyorlar. (Kuran, 7/30)
********************
bu ayete gore,
1) ISLAM DECCALI ve yandaslari oncelikle kendilerinin
mutlak olarak Allah tarafindan hidayete erdirilmis
ve diger insanlari da hidayete erdiren MEHDILER
olduklarina inanacak olmalidirlar.
2) ISLAM DECCALI bir onceki yazimda bir miktar
aktarmaya calistigim Allahin lanet ettigi o
Evanjelik ve Gnostik Hristiyan ideolojilerini
temelde takip eden ve Kurani kendi hevasiyla
carpitarak bu sapkin ideolojilere
uygun dusecek/onlara firsat verecek sekilde
yorumlamaya calisan saskin bir kisi/kisiler
ve zihniyet olmalidirlar, temelde.
su anda en basta ABD olmak uzere dunyanin diger
tum ulkelerinde gizli ve acik olarak faaliyette
olan bu Evanjelik ve Gnostik hristiyan MESIH DECCAL
ideolojilerini bir miktar daha derinden inceleyen
kritik bazi yazilarin linkini vermistim birinci
yazimda. burada tekrar vereyim bunlari.
ve vakti olan arkadaslarin bu iki kritik makaleyi mutlaka okuduktan
sonra bu ISLAM DECCALI konusuna devam etmelerini
yurekten tavsiye ederim, konuyu cok daha iyi takip
edebilip daha iyi anlayabilmek icin.
http://www.kuranmuslumani.com/2008/01/03/evanjelik-hiristiyan-ideolojisine-bir-bakis/
http://www.kuranmuslumani.com/2008/01/03/kuran-isiginda-gnostik-hiristiyan-ideolojisi/
fakat –hic vakti olmayan arkadaslar icin– bu makaleleri
en kisa sekilde toplayip tek bir anafikir halinde
vermem gerekirse:
Evanjelik MESIH DECCAL ideolojisi su an dunya capinda
yaklasik 100 yildan bu yana devam ettirdikleri en kati
ve fanatik bir evrim kurami dusmanligi sayesinde,
yeryuzundeki tum insanlarin daha en basta aynen Tanri
gibi her tur evrimden tamamen munezzeh olarak ve
bir anda -hasa- aynen Tanrinin suretinde
ve dolayisiyla hz. Isanin -hasa- evrimden munezzeh
bu Tanrisal gorunumlu insan soyundan gelen
tam ve mukemmel bir Tanri tecellisi oldugu
inancini empoze etmeye calisiyorlar 100
yildir tum dunyaya.
Gnostik MESIH DECCAL ideolojisi ise,
bizim dis dunyamizda aslinda hicbir gerceklik
olmadigini ve tum dunyanin ve evrenin dahi sadece
beynimizde olusan subjektif
–buraya ulasan elektrik akiminin
belirlenmis bir tarzda yorumlanisi
sayesinde olusturulmus– bir “hayal” oldugunu
ve bunun rahatlikla manipule edilerek istenilen
sekilde yonlendirilebilecegi & degistirilebilecegi
inancini empoze etmeye calisiyorlar 100 yildir
dunya capinda.
MESIH DECCAL ideolojisinin bu her iki kanadi da
elbette hz. Isanin cok yakinda
Tanrisal bir kimlikle
–her turlu evrimden munezzeh
kilinmis -hasa- bu Tanrisal gorunumlu insan turunun
en mukemmel ornegi olarak–
ve Tanrisal bir kuvvetle
–tum insanlarin beynine ulasan
elektron akimlarini ve bunlarin yorumlanisini kendi
diledigi gibi yonlendirerek & degistirerek onlara
boylece uc bes asir once olmus tum akrabalarini
simdi tekrar getirip gosterebilme
veya onlara bu sayede cenneti veya
cehennemi gosterip yasatma kuvvetiyle–
gelecegini empoze etmeye calisiyor olmalidirlar.
********************
29- …firavun dedi: ben size kendi gordugumu
gosteriyorum
ve ben sizi sadece IRSAD YOLUNA (= sebiylerresad)
iletiyorum. (Kuran 40/29)
51- ve firavun kendi kavmi icinde soyle seslendi:
ey kavmim bu misirin mulku
ve altimda akmakta olan bu nehirler benim icin degil midir?
siz bunlari gormuyor musunuz?
52- o halde, ben daha dogru durust konusmaktan
aciz olan bu adamdan (hz. Musayi kastediyor)
daha HAYIRLI (= hayrun) biri degil miyim? (Kuran 43/51-52)
*******************
buna gore,
1) ISLAM DECCALI de aynen bu firavun gibi oncelikle
tum insanlari IRSAD ETTIGINI
ve bu sebeble Allah tarafindan bolca mal ve mulk ile
desteklendigini dusunecek bir adam olmalidir.
ve karsisinda duran ve onun gercek DECCAL oldugunu
farkeden salih muminleri
–aynen firavunun musaya yaptigi gibi– bu gibi tekniklerle
kucuk dusurmeye calisacak biri olmalidir.
fakat elbette yukaridaki ilk ayette isaret edildigi gibi (7/30)
nasilki bu ISLAM DECCALI ve yandaslari kendilerinin deccaller
degil bilakis MEHDILER olduklarini sanacaklarsa (Kuran 7/30),
burada da bu adamlar kendilerini firavun gibi degil fakat
–butun bu kibir ve cirkinliklerini sergilerken– bilakis
SULEYMAN gibi gorecek olmalidirlar.
bu unutulmamasi gereken onemli bir noktadir.
(ayrica bu firavunun ve kavminin dahi temelde Allahin
varligina inanan ve hatta hz. Yusufun (a.s.) peygamberligine
dahi kismen inanan fakat Allah tarafindan –Onun adina yalan
uydurduklari ve Onun hz. Musa (a.s.) ile gonderdigi
ayetleri yalanladiklari icin– lanentlenen kisiler oldugunu
anlamak icin su ayetleri inceleyebilirler
dileyenler. (Kuran 40/28-35 & 43/53-55…)
********************
23- kendi arzusunu ilah edinen ve Allahin onu bir ilim uzere
saptirdigi ve kulaklarini ve kalbini muhurledigi
ve gozlerine perde koydugu o adami gordun mu?
onu Allaha ragmen kim dogruya iletebilir?
o halde siz bunu dusunmeyecek misiniz? (Kuran 45/23)
********************
buna gore,
1) ISLAM DECCALI sadece Allahin vakif oldugu gizli
bir ilimden oturu –muhtemelen daha dunya yaratilmadan
once– DECCAL olarak tayin edilip secilmis bir adam olmali.
Allahin disinda herhangi bir varligi veya
kendi arzusunu ilah edinmek ise Kuran’da kisaca soyle
tarif edilmis olmalidir:
Allah adina hukum koyan tek otorite yine Allahin kendisidir,
Kurana gore. (Kuran 28/70)
bu sebeble, her kim Allah adina Onun irade etmedigi
bazi hukumler (= fikir & ideoloji & felsefe) uretirse,
o kisi veya kisiler Kuranda sahte “rabler” ve sahte “ilahlar”
olarak tarif edilmis olmalidirlar.
ve iste bu nedenle, gecmisteki ve gunumuzdeki
bircok yahudi ve hristiyan haham ve papazlar
(yukarida andigimiz gunumuzun evanjelik ve gnostik
papazlari ozellikle dahil olmali buna)
Kuranda sahte “rabler” ve “ilahlar” olarak tanitilmis
olmalidirlar. (Kuran 5/44-47, 68 XX 9/31)
ve bu baglamda temelde bunlarin carpik
ideolojilerinin ayak izinde yuruyecegi isaret edilmis
olan ISLAM DECCALI de boylelikle kendi sapkin arzusunu
sahte bir “ilah” edinmis bir kimse
ve bunun yandaslari ise Allahi birakip
bu DECCALI kendilerine sahte bir “rab” ve “ilah”
edinen kimseler olarak isaret edilmis olmalidirlar
bu tip bazi ayetlerde.
fakat elbette yukaridaki ayetlerde isaret edildigi gibi
ISLAM DECCALI ve yandaslari ise kendilerinin oncelikle
deccaller degil fakat MEHDILER olduklarini
ve firavun degil bilakis SULEYMAN gibi olduklari sanisiyla
hareket edecek olmalidirlar.
nitekim yukarida andigimiz evanjelik ve gnostik hristiyan
ideolojilerini takip eden gunumuzun tum hristiyanlari da
bugun ayni sekilde kendilerinin deccaller degil
bilakis MESIHLER olduklarini ve firavun gibi degil
bilakis SULEYMAN gibi hareket ettiklerini sanarak
dunya capindaki faliyetlerini tum hiziyla surduruyor
olmalidirlar malesef.
2) ne bu MESIH DECCALIN ve ne de bu ISLAM DECCALININ
ve bunlarin bir takim fanatik onde gelen yandaslarinin
dogruya iletilmesinin asla mumkun olamayacagi da
isaret edilmis olmalidir yukaridaki ayette yine.
bu sebeble burada tum salih inananlara dusen tek gorev
bunlarin HRISTIYAN-MESIH ve ISLAM-MEHDI DECCALLER olduklarini
Kuran isiginda acikca tesbit edebilmek
ve kendilerini korumak olmalidir.
ve bu tesbitleri diger tum inananlara aktarabilmektir
gucleri yettigince. (Kuran 5/105 & 6/130)
bunun otesinde yapilabilecek & yapilmasi gereken
birsey yoktur, Allahualem.
cunki bu DECCALLERE hukmu ancak Allahin kendisi
onlarin vakitleri geldigi zaman icra edecek olmalidir.
*******************
23- (ey Muhammed) Allah –sana– en guzel HADISI (= dini mesaj)
iki yolu gosteren bir Kitab olarak indirdi… (Zumer 23)
6- (ey Muhammed), iste bunlar Allahin ayetleridir, bunlari sana
hak olarak okuyoruz.
o halde, onlar Allah’tan ve Onun (bu) ayetlerinden sonra
hangi HADISE (= dini mesaj) iman ediyorlar?
7- yaziklar olsun butun (bu) IFTIRACI GUNAHKARLARA. (Casiye 6-7)
221- (ey Muhammed de ki) ben size SEYTANLARIN kimlerin
uzerine ineceklerini haber vereyim mi?
222- onlar butun IFTIRACI GUNAHKARLARIN
uzerine ineceklerdir. (Suara 221-222)
*******************
buna gore,
1) ISLAM DECCALI belki de seytanlarin gudumundeki
(ozellikle roma-bizans & arap-emevi kokenli
bazi hristiyan & musluman gorunumlu)
munafiklarin (isbirligi) kanaliyla hz. Muhammedin (a.s.)
vefatindan cok sonra uydurulmus oldugu bilinen
ve Kuran’da mucizevi tarzda onceden haber verilip
desifre edilmis olan (Kuran 39/23 & 45/6-7)
bu tip bircok sahte gaybi hadisleri kendisinin
bir Mehdi oldugunu ima etmek icin kullanacak
ve boylelikle gercekte bu iftiraci ve gunahkar seytanlara
ve bunlarin sahte alametlerine bel baglayacak bir kisi olmalidir.
bu sahte hadislerin icyuzu ve hz. Muhammedin (a.s.) bu
sahte hadisleri & alametleri nasil yalanladigi
yukarida bircok arkadaslar tarafindan Kuran ayetleriyle
acikca gosterilmis olmalidir.
(orn. bkz. abdulvahid, 10 aralik tarihli yazi)
–Kuranda Celiski Yoktur Sitesinde–
nitekim yukarida anilan gunumuzun en etkin evanjelik ve
gnostik MESIH DECCAL hareketi de
simdi yine buna benzer bir sekilde hz. Isanin vefatindan
cok sonra uydurulmus bazi sahte gaybi isevi hadislerle
hareket etmekte ve bu sahte gaybi hadislere binaen
her gun insanlara artik MESIHIN gelmesinin an meselesi
oldugunu ve bunlarla ilgili bircok alametleri
——-
ornegin bunlara gore,
irakin ve afganistanin fiili isgali oncelikle islam dunyasinin
bu evanjelik hristiyanlar tarafindan fethedilmesini
ve akabinde gelecegini bekledikleri hristiyan tanri mesihin
dunya hakimiyetini isaret eden cok onemli alametler hukmunde olmali,
——-
bildirmektedirler. ve bunlarin arasinda bircoklari
kendisinin o MESIH oldugunu dahi iddia edebilmektedirler gizlice.
bu sahte isevi hadis ve alametlerin bir kismi
ve hz. Isanin bu sahte isevi hadisleri Incilde nasil
acikca onceden haber verip desifre ettigi
ve acikca yalanladigi da yukarida benim ilk yazimda
ve kemal arkadasin yazilarinda incelenmis olmali bir miktar.
(12 subat & 14 subat tarihli yazilar.)
–Kuranda Celiski Yoktur Sitesinde–
********************
11- o tek olarak yarattigim adami (ISLAM DECCALI) bana birak,
12- ve ben ona bolca mal verdim.
13- ve emri altinda adamlar.
14- ve ben ona tam bir serisle zenginligi serdim.
15- sonra o saniyor ki ben ona (bu nimetleri) daha da arttiracagim!
16- hayir, o bizim AYETLERIMIZE karsi bir inatci kesildi.
17- ben simdi onu buyuk bir azaba surecegim. (Kuran 74/11-17)
********************
buna gore,
1) ISLAM DECCALI yuce Allahin kendisine verdigi mal ve adam
bollugunu Allah kendisini tam olarak destekliyor
diye yorumlayacak (bu konuda ayrica bkz. 23/54-56)
ve Allahin bu destegini kendisine daha da arttiracagini
her an umud edecek bir kisi olmalidir.
(daha yukaridaki ayetlerde onun kendisini bir Mehdi
ve hatta Suleyman gibi gorecegini isaret eden
bazi ayetleri gormustuk.)
fakat bu DECCALIN kendisine acik Kuran “ayetleriyle”
uyari yapilip=
1) Allaha karsi yalan uydurma, yeryuzundeki en buyuk
igrenclik Allah adina ve Resul adina yalan uydurmak
ve kendisine hicbir sey vahyolunmuyorken “bana vahyolunuyor”
demektir. (Kuran 6/93)
(sahte Mehdinin kendisinin Allah tarafindan vahiyle
yonlendirilen bir kisi oldugunu sanacagi
bu konuya vakif olanlar icin aciktir.)
2) hz. Muhammedin (a.s.) uzerine yuce Allah tarafindan
en guzel hadis olan Kuran disinda hicbir gaybi hadis
indirilmedigi Kuran’da en acik sekilde bildirilmis
olmalidir. (39/23 & 45/6-7)
ve hz. Muhammed (a.s.) Kuran disinda (12/102)
ummetine hicbir gaybi hadis birakmadigini
yine Kuran’da en acik sekilde bildirmis
olmalidir. (Kuran 6/50)
dolayisiyla, bu sahte gaybi hadislerle & alametlerle
hem kendini ve hem de diger insanlari
seytanin eline ve buyuk aldanisa ve oradan ebedi
helaka surukleme. (Kuran 45/6-7 & 26/221-222) (4/120 & 24/39)
3) bu seytanlarin ayartmasiyla, Allahin bizim disimizda
hak olarak yarattigi butun dunyayi ve evreni
ve icindeki herseyi
rahatlikla manipule edilebilecek bir subjektif “hayal”
mertebesine indirip buyuk bir
kufre girme. (Kuran 14/19)
(bu konu cok daha genis bir sekilde
yukarida verdigim ikinci linkte inceleniyor olmali.)
4) yine bu seytanlarin ayartmasiyla, fanatik evrim kurami
dusmani evanjelik hristiyanlarin bu konuda yaptiklari
carpitmalari ve tumden inkar cabalarini terket.
ve bunlarin ugruna bu konuya cok daha mutedil
yaklasan bircok samimi musluman din ve bilim adamlarini
ve bu konudaki acik Kuran ayetlerini sui zan altinda
birakma ihanetini terk et.
(bu konu yukarida verdigim birinci linkte daha
genis ele aliniyor olmali.)
5) ve daha burada anilamayacak tipte cinsel & tinsel &
ickisel her turlu igrenclikleri
kendine helal kilarak ve kor yandaslarini
kendine ve hevana kulluk ettirerek
ve insanlara Allahin adiyla zorbaliklar yaparak
daha fazla kufre & ihanete & inkara girme.
(sahte hadislerde tarif edilen
sahte Mehdinin nasil bir sehvetperest, zorba, ahlaksiz
olacagi bu sahte hadisleri yeterince bilenler
tarafindan acik olmalidir.)
gibi tum bu ayetlerle uyarilar yapildigi zaman
onun ve yandaslarinin bunlara karsi nasil
pervasiz ve asi bir tutum takinabilecegi
yukaridaki ayetlerde isaret edilmis olmalidir.
tabi tum bu tip ayetler ve benzeri uyarilar
yukarida anilan birinci ve en buyuk deccal
olan –tum bu carpik ideolojilerin
asil kaynagi ve sahibi–
MESIH DECCAL ve yandaslarina yapildigi zaman da
buna cok benzer ve hatta cok daha asi bir
tavirla reddedilecegi gercegi unutulmamalidir.
evet, bu konu cok derin, cok kritik ve uzun bir konu olmali.
fakat ben burada ancak kendi gorebildigim en onemli
maddeleri en kisa bir sekilde aktarmaya calistim.
Allaha ve serefli resulleri
basta gercek Mehdi hz. Muhammede (a.s.)
ve sonra gercek Mesih hz. Isaya (a.s.)
manevi anlamda yardimci olmak ve onlar adina ve onlarla
birlikte bu carpik MESIH ve ISLAM DECCALINE karsi mucadele
verme serefine nail olmak isteyen her salih insan
bu gibi bilgileri iyice gozden gecirmeli, idrak etmeli
ve sonra diger butun inananlara da aktarmalidir.
Allah hepimizin yardimcimiz ve koruyucumuz olsun.
———-
not= bu arada gitmeden once, bugun en basta ABDde
yapilan bu yogun Evanjelik ve Gnostik propaganda sonucu
bu carpik MESIH DECCAL akimina kapilmis bircok
hristiyan ve yahudi grublarin hepsinin su anda
haril haril bu sahte MESIHI beklediklerini tekrar
hatirlatmak istiyorum.
bu grublarin faaliyetleri hakkinda bilgi sahibi olmak da
bu tehlikeye karsi korunabilmemiz acisindan cok faydali
olabilir belki. MESIH DECCAL hareketi sadece hristiyanlari degil
fakat ayni zamanda pesine bircok yahudileri de takmis olan (bunlara ABDde “messianic jews” deniliyor ve sayilari hergun arttikca artiyor)
en tehlikeli bir dini ideoloji olmalidir dunya capinda.
ve bu tip mesihci hristiyanlarin ve mesihci yahudilerin
en goze carpan ozelliklerini bilmemiz de belki cok faydali olabilir
korunmamiz acisindan. bu tip hristiyanlarin en kutsal gordukleri ve altinda faaliyet gosterdikleri isim “baptist john” olmalidir,
cunki onlara gore nasil ki bu “baptist john” daha once
Mesihin gelmesine ortam hazirlamissa
simdi kendileri de onun ikinci gelisine ortam hazirlamaktadirlar.
ve bu tip yahudilerin en kutsal gordukleri ve altinda faaliyet
gosterdikleri isim ise “cohen aaron” olmalidir,
cunki onlara gore nasil ki bu “cohen aaron” daha once Musanin
cikisina ortam hazirlamis ve ona vezir olmussa
simdi kendileri de Mesihin bu cagdaki cikisina
ortam hazirlamakta ve onun veziri olmayi arzulamaktadirlar.
(ABDnin islam dunyasini isgalinde ve ortadogu projesinde
bu vezirlik gorevlerini en iyi sekilde yaptiklari
ve hala yapiyor olduklari da unutulmamali bu tip mesihci yahudilerin.)
———-
dogrularim Allahtan, yanlislarim nefsimdendir.
selam ve sevgilerimle.
Allaha emanet olun.
(alparslan)