Mehdi İnancı Nedir – Prof.Dr. Hayrettin Karaman

Hadisçi Prof. Hayrettin Karaman bile kanıksanmış “Mehdi” inancını reddediyor. Umarım bizim, “samiri döküntüsü” mehdiciler, artık aklını kullanmaya başlar…
Kaynak: www.hayrettinkaraman.net
Soru:
Ben dini yönden son günlerde yapılan konuşmalardan çok etkilenmiş olan biriyim. Kıyamet, Mehdi’nin inişi, dünyanın sonu gibi kavramlar arasında bocalamaya başladım. Okuduğum kitaplarda bu konular hakkında bana yeteri bilgiyi vermiyor. Gerçi veriyordur belki ama üniversite öğrencisi olmama rağmen yazılanları anlamakta zorluk çekiyorum. Bugün ki (20 Ekim 2002) yazınızda dini eğitimi konu edinmiştiniz, ben de bana yardımcı olabileceğinizi düşündüm. Bana bu konularda yardımcı olursanız sevinirim.
Cevap:
Dünyanın sonu gelecek, kıyamet kopacak ve her şey yok olacak. Allah âhirette bizleri yeniden, dünyadaki “oluşumuza benzer şekilde”, ama kıyamet şartlarına dayanacak durumda ve mahiyette yaratacak. Sonra hesap, muhakeme, ödül veya ceza…
Mehdi inancı kesin bir inanç unsuru/ögesi değildir. Kur’an’da yoktur. Hadislerde geçen de yoruma tabidir; her zaman bize rehberlik edecek iyi insanlar anlamına da gelir. O’nun geleceğine inanmayan da müslümandır. Mesela İbn Haldun Mehdi ile ilgili hadislerin kesin dini bilgi kaynağı olacak nitelikte bulunmadığını ileri sürmüştür. Geleceğine inananlara göre de vakti belli değildir.
Müslümanı ne kıyametin ne zaman kopacağı, ne de Mehdi’nin ne zaman geleceği ilgilendirir; bunlara takılıp kalmanın anlamı yoktur. Sevgili Peygamberimiz “Kıyamet kopmaya başladığında elinde bir fidan olan onu diksin” buyuruyor. Yani “Sen vazifene bak, yapman gerekeni yap, kıyamet kopadursun, o seni ilgilendirmez, ecelin gelince gideceğin yere gidersin”.
Bir kurtarıcı beklentisi hep olagelmiştir; sebebi de acizlik, zaaf, himmeti ve hizmeti başkasından bekleme psikolojisidir. Fatih İstanbul’u fethederken Mehdi beklemiyordu, bu vazifenin kendisine ait olduğuna inanıyor ve gerekeni yapıyordu. Bir küçük İsrail karşısında darmadağınık hale gelen bugünkü müslümanlar ise akıl, imkan ve güçlerini bir araya getirecek, Allah’ın verdiği imkanları sonuna kadar kullanacak yerde oturup Mehdi bekliyor, gelişinin yaklaştığına dair alametler arayıp bularak avunuyorlar.


26 Eylül 2007 - 00:53
dün itibariyle söyleyeceklerim bitmiştir. dünde yazdığım gibi artık cvb yazmayacağım. delil kurandır. kuranın mehdi ile ilgili her ayeti okudum. ve o kişiyi tam 24 senedir tanıyorum. allahıma binlerce şükür. ben yaşadım ve inancım bu doğrultudadır sevgili kardeşlerim. 24 sene boyunca yaşadıklarım gördüklerim bana kafidir.bazı şeyleri yaşamadan anlayamazsınız.ben mehdiyim diye bir yığın insan ortadayken kafarınızın karışklığını anlayabiliyorum. ama allah akılı biz insanlara, en değerli varlığa vermiş. kuranda da aklı kullanmayana azab ederiz diyor allah (cc). muhakkakki buna da bir cvb yazacaksınız diyeceksiniz ki ;azabtasın o zaman garip yolcu.şimdiden cevablıyorum;kendinize zulmediyorsunuz. evet sevgili kardeşlerim hakkımda herşeyi yazabilirsiniz. size kızmam sonuçta eleştireye açığım ama bildiğimi yapacağımdır. allah huzurunda O’na, allahın bir elçisi ve mehdi olduğuna inanıyorum. hepinizi çok ama çok seviyorum allahın rahmeti üzerinize olsun.
26 Eylül 2007 - 00:56
Selam;
Peki bunu neden açıklamıyorsun ?
Yani kimdir bu kişi ? Sen nelere şahit oldun ? Her isteyen senin şahit olduklarına şahit olabilir mi?
Kuran’da hangi ayetlerde bildirilmiş ?
26 Eylül 2007 - 01:02
ne zaman açıklamaya kalksam kuran oku anla, yanlış yoldasın diye cvblar yazıyorsunuz sevgili kardeşlerim. ama mademki ben kuranı bilmiyor yada yanlış mana çıkarıyorum, lütfen mihr coma girin sonra bana her istediğinizi söyleyebilirsiniz. adı iskender ali mihr sevgili admin.
26 Eylül 2007 - 01:38
kuran-ı kerim’e göre mehdi var mı yokmu? cvb 1) allah ezelde bütün nebilerden misak almış. al-i imran 81 2) ahzab 7.nebilerin misakını aldığı zaman Senden de, nuhtanda, ibrahimden de, musadan ve meryemoğlu isadan da aldık. bakınız senden de deyince bu ayeti kerimede hz. muhammed mustafa (sav) efendimizdende, allahın kendisinden misak aldığı bir kişi olarak ortaya çıkıyor.misak alınan nebilerin arasında peygamberimizde varsa, bu demektir ki peygamberimizden sonra allahü tealanın vazifeli tatin edeceği bir resul vardır. 3) duhan 10-11-12-13-14. verdiğim ayetleri lütfen araştırınız sevgili admin. hadisi şerif de istersen kitap adlarıyla verebilirim sevgili kardeşim. allah hepimizin yardımcısı olsun .
26 Eylül 2007 - 02:00
hz isa ile olan yorumda dikkatimi çekti.hz.isa zamanında dinler ayrı değildi.yine hanif dini yani islam vardı.dinler sonradan ayrıldı.allah o kavme hz isayı, bizim kavmimizdede hz. muhammed(sav)i gönderdi ,bir başka kavmede musayı gönderdiği gibi. onların hepsi allahın gönderdiği haberciler, peygamberlerdi. allah her kavme bir uyarıcı göndermiştir. peygamberimiz son peygamberdir. ondan sonra imamlar gelecektir. hem hadisi şerif hemde kuran-ı kerim bunu açıklamaktadır. allah her kavme mutlak bir uyarıcı göndermiştir. kıyamete yakın zamandada son nebinin varisi mehdi resul görevi devralacaktır. kıyamet alametleri kendini göstermeye başlamıştır. sonuç olarak hz. isada peygamberimizde diğer nebilerde hanifti.dinler sonradan ayrıldı mehdi resul zamanındada bütün dinler birleşip tek din islam olacaktır.ben değil kuran-ı kerim diyor.
07 Ekim 2007 - 00:28
garip yolcu demiş,
26 Eylül 2007 @ 01:02
ne zaman açıklamaya kalksam kuran oku anla, yanlış yoldasın diye cvblar yazıyorsunuz sevgili kardeşlerim. ama mademki ben kuranı bilmiyor yada yanlış mana çıkarıyorum, lütfen mihr coma girin sonra bana her istediğinizi söyleyebilirsiniz. adı iskender ali mihr sevgili admin.
Garip Yolcu
Yolun garipmiş gerçekten
Mehdi sıfatlı kişiyi bırak sen mehdinin kendisi bile tanımıyacak.
Yani kendinin mehdi olduğunu bilmeyecek. Kanal açıp veya site kurup vaaz
vermek ise bu kişinin dünyadaki 7 milyar insanın içinde en son mehdi olabilir diye düşünmemizi gerektirir. Mehdilik parayla şanla şöhretle olunucak bişiy olsa haklı olabilirsin. Ama ben yinede mehdinin ALLAH’ın verdiği yetkiyle mehdi olacağına inanıyorum. Dediğin kişi hidayete ermekten bahsediyor sürekli. Hangi hidayet? islam dininin yaşanmadığı bi dünyada hangi hidayetten bahsediyo bu kişi? Mehdi sadece doğru yolu gösterici deil doğru yola erdiricidir. Bunu lafla yapmıyacaktır. Bizzat kendi icraatları ile yapacak. İşte bu yapacağı icraatler onun mehdi olduğunu gösterecektir. Senin ismini verdiğin kişinin icraati nedir? Dünyadaki bütün fakirlere yetecek kadar gıda temin ettimi? Tün dünyada adaleti sağladımı?
Fitneleri önledimi? Savaşları durdurdumu? Ahlaki bozulmaları kökünden söküp attımı? Haksızlığa uğrayanların hakkını aldımı? Bence senin dediğin bu kişi bunları yapmadı. Yapan biri çıkarsa o mehdidir.
12 Ekim 2007 - 17:27
**selamlar** Mehdi olduğunu söyleyen bütün kişilerin yalancı ve çoğunun da bozguncu olduğuna inanıyorum.Benim onlara ve onlara inananlara tavsiyem hemen tevbe edip Allah’a yönelmeleridir.Ben mehdilik iddaasında olanları sirk maymunu olarak görüyorum.Ve burdan onlara meydan okuyorum.(tabiiki hepsi yalancı]Eğer gerçekten mehdiyseler bana yecuc ve mecuc’un hapsedildiği seddin yerini bildirsinler.Ben bu yeri noktasıyla bilmeme rağmen kendimi hadislerde tarif edilen ve mekke’den çıkacak olan gerçek mehdinin kölesi olarak bile göremiyorum. Bu mehdilik iddasındaki kişilerin ben islama hizmet ettiği inancında da değilim.Onların çoğu koyun postuna bürünmüş kurtlar gibidirler.İnsanlara hoş görünerek, dünyanın nimetlerine tama ederekte mehdi olunmaz.Gerçek olan hiçbir halife müslümanın kanının akıtıldığı bir zaman da koltuğuna oturup ben şuyum buyum deyipte kendisini insanlara benimsetmekle uğraşmaz.Ve burdan hareketle MEHDİ olduğunu iddaa eden şarlatanların hiçbirininde Irak’ta Afganistan’da Filstin’de dökülen müslüman kanlarını ve İran da dökülecek olan müslüman kanlarını durduracaklarını bana kimse söyleyemez.İslamın böyle müslüman kanının döküldüğü zaman da yerinde oturup rahatına bakan hiçbir mehdiye de ihtiyacı yoktur.Benim asıl hayret ettiğim insanların böyle şarlatanlara nasıl kandığıdır.ALİ bey sizinle mehdi hakkında mütabık olmasak da böyle kişilerin mehdiliği istismar etmeleri konusunda size katılıyorum.Ben biraz MEHDİLİK İDDAA EDEN KİŞİLER hakkında biraz ağır sözler yazmış olabilirim,bu da edindiğim ve bildiğim bilgiler sayesindedir ***(mehdi)Asrında cahil cimri korkak birisi hemen alim cömert ve cesur olacaktır*** SAYGILARLA***
12 Ekim 2007 - 23:00
Düşünürsek Hayrettin Karaman hoca ve bir çok benzeri yaşı 40 45 olanklara önderlik etmiştir ve şimdi hayrettin hocamız Mehdi inancını red ediyor peki bizlere niçin öyle öğrettiler Hatta öğretenlerden çoğuda Fetullh hoca efendinin cemaatindeki ağabeylerimizdi onlar hala Mehdi inancına inanırlarken Hayrettin hocamızda onların cemaatindedir hali hazırda insanın zihni karışıyor ve ben 3 -4 sene önce bir programda Yaşar Nuri hoca Hayrettin Karaman hocaya dediki televizyonda işte Hayrettin karaman bu konularda otoritedir sorun kendine maehdilik diye bir şey varmı deiklerime katılıyormu katılmıyormu günaha girmeyeyim ama yanlış hayırlamıyorsam Hayrettin hocamızda aynı programadaydı ve başını salladığını onaylar biçimde gördüm ve yanlış olamaz hatır ladığım peşi bir ağabeye sordum bana dediği şudur hayrettin hoca yaşar hocayla hiç bir programa katılmaz yaşar hoca o yokken söylemiştir sende programa bağlanmadı diyerek kızmışsındır dedi bana ve eksik açıklama olmasın uzun süreli rahatsızlığımdan sonra sormuştum bu ağabeyimize soruyu hadi ben ozaman görmedim veya o ağabeyin dediği gibi Hayrettin hoca böyle bişe söylemezse buyrun burada okuduğum nedir. iyi niyetimle sormuş olayım neye inanıcaz şu an müslümanların çoğu yanlış yaparken sorduğum sorulara aldığım cevap paranoyaklaşmaya başladın hayır ben paranoyak değilim Faiz ap açık haramdır borsadada şüphe vardır faizssiz finans kurumlarındada şüphe vardır Erdoğan hükümeti iyi yolda değildir Fethullah hoca cemaati tamamen paraya saplanmıştır bunları Haydar Baştan felan öğrenmedim onlarda mesajlarla adam soyuyolar ne görürsem onu söylerim dahada olmazsa kendi başıma alır abdetimi kılarım namazımı Çünkü islamın özü bu değildir yumuşak islam olmaz konu dışınada çıkmadım Mehdi konusuda benim için çok önemli değildir öğretilenler önemlidir Zira ben şahsen
diğer yorumlardada bahsedilmiş kıyamet günü elimdeki fidana bakarı beklemeklede hiç bişe olmaz zaten kısacık bir hayat ama zamanında ve hala saygı duyduğum kişilerin net olmalarını isterim
12 Ekim 2007 - 23:48
Selam Hıdır;
Bu hususta da tek ölçüt Kuran’dır. Bahsedilen şey, tüm müslümanlarının akıbetini doğrudan doğruya ilgilendirecek bir gayb haberidir. Bu kadar önemli bir hususa Kuran hiç değinmemiş. Neden acaba ?
Ya Allah unuttu diyeceksiniz, ya da böyle bir şey yok diyeceksiniz. Çünkü bu dine dair bir meseledir ve dine dair meselelerde bağlayıcı olan kaynak sadece Kuran’dır.
İnsanlar her devir ve şartta, her dinde var olan memnuniyetsizliklerini giderecek bir kurtarıcı beklemişlerdir. İşte bu beklenti şu veya bu şekilde İslam dinine de sokulmuş. Şu var ki, Kuran’ın kelimelerini değiştirebilecek hiç bir kuvvet olmadığı için, Mehdi inancını savunanlar Kuran duvarına toslayıp kalırlar.
14 Ekim 2007 - 22:02
allah hic birimizi yolundan sasirtmasin yarrabim.
ben garip yolcunun söyledigi adami taniyorum bizim ailedekilerde üye oldu biz ama cok karsiyiz!!!
ben hatta emin degilim eger yanlissa özür dilerim iftira atmak istemem ama o adamin deli raporunu varmis diye duydum.eger varsa bu adama nasil inaniyorlar yaa??
demeki hz.muhammede yeterince inanammislar
20 Ekim 2007 - 19:24
Selamunaleyküm.
Gerçekten İmam Mehdi’nin olmadığını ve onun çıkıp böyle şarlatanlık yapmayacağını söyleyenler iyi bilsinlerki onlara yüce Allah cevap verecek.
O mucizeyi gördüklerinde kanları donacak ve ruhları parcalanacak. İşte o gün inkar edenlerin canları alınacak.
Allah sizleri ıslah etsin.
20 Ekim 2007 - 20:22
Alıntı
admin:
Selam Hıdır;
Bu hususta da tek ölçüt Kuran’dır. Bahsedilen şey, tüm müslümanlarının akıbetini doğrudan doğruya ilgilendirecek bir gayb haberidir. Bu kadar önemli bir hususa Kuran hiç değinmemiş. Neden acaba ?
Ya Allah unuttu diyeceksiniz, ya da böyle bir şey yok diyeceksiniz. Çünkü bu dine dair bir meseledir ve dine dair meselelerde bağlayıcı olan kaynak sadece Kuran’dır.
İnsanlar her devir ve şartta, her dinde var olan memnuniyetsizliklerini giderecek bir kurtarıcı beklemişlerdir. İşte bu beklenti şu veya bu şekilde İslam dinine de sokulmuş. Şu var ki, Kuran’ın kelimelerini değiştirebilecek hiç bir kuvvet olmadığı için, Mehdi inancını savunanlar Kuran duvarına toslayıp kalırlar.
Sayın admin;
Mukaddes kitabımızda mehdilikle alakalı hiç ayetin bulunmadığını biçok insan biliyor sanırım. Ama mehdi kitabımızda geçmiyo ozaman öyle biri yok demek doğrumu sizce? Kuran-ı Kerim’de dünya ile ilgili verilen bilgiler
insanın yaşama şeklinin nasıl olabileceğini söyler. Mesela eski kavimlerin helakı bize öğüt niteliğindedir. Bundan bir ders çıkararak
hayatımızı ona göre düzenlememizi sağlar. Mesela ibadet etmemiz için
ayetler vardır. “Ey insanlar! Sizi ve sizden evvelki insanları yaratan Rabbinize ibadet ediniz ki takvâ mertebesine nail olasınız. Ve yine Rabbinize ibadet ediniz ki, Arz’ı size döşek, semâyı binanıza dam yapmış; ve semâdan suları indirmiş ki, sizlere rızık olmak üzere yerden meyve ve diğer gıdaları çıkartsın. Öyle ise Allah’a misil ve ortak yapmayınız. (Bilirsiniz ki, Allah’tan başka Ma’bûd ve hâlıkınız yoktur).” (Bakara Sûresi, 21-22) bu bilgilerin ışığında ibadetin neden yapıldığını idrak ederek hayatımızı ona göre planlarız. Mehdilikle ilgili herhangi birşeyin mukaddes kitabımızda yazması gibi bişey bu yüzden söz konusu olamaz. Nedeni; Kuran-ı Kerim bir kehanet kitabı değildir. İnsanın aklındaki soruları(neden yaratıldığı,ne yapması gerektiği gibi) yanıtlar.
Dünyada olacak her türlü olayı içinde ararsanız bulmanız mümkün deildir.
Burdan çıkan sonuç; mehdilikle alakalı olarak, inancımızın kaynağı olan mukaddes kitabımızda bir ayet bulunmamaktadır.Mehdilik inanç konusu değildir. Mehdinin varlığına inanıp inanmamak islam dini ile alakalı bir konu olamaz. Çünkü inanç esaslarının kaynağı olan yüce kitabımızda ismi zikredilmez. Bu yüzden İsmi zikredilmeyen milyarlarca insan gibi mehdi de sıradan bir insan olabilir. Şahsi görüşüm; mehdinin yada adı ne olursa artık, mutlaka geleceğine, şuanda büyük ihtimal yaşadığına, inanç esası olmayan hadislerden edindiğim bilgiler doğrultusunda ve inanç esası saymayarak inanmaktayım. Benim gibi mehdinin mutlaka geleceğine inanan insanlara da aynı şekilde mehdiliği bir inanç öğesi olarak görmemeleri ama şahsi görüş olarak inanmalarında bir sakınca olmadığını belirtmek istiyor ve herkeze hayırlı günler diliyorum.
20 Ekim 2007 - 23:59
Selam Ali;
Aklı başında, ayakları yere basan, aklını çalıştıran yorumun için sana teşekkür ederim. Yazdıklarının çoğuna katılıyorum.
Bu konuda en önemli tespit; senin de pek yerinde olarak işaret ettiğin gibi “mehdi inancı” meselesinin “akaid” ilkelerine dair bir mesele olmaması, yani inanç esası olmamasıdır. Biz; bu husus Kuran’da yer almıyor derken esasen bunun bir inanç esası olmadığını vurgulamak için söylüyoruz. Ya değilse, Allah müminler için zaman içerisinde bir değil, binlerce mehdi / mümin / önder gönderebilir. Bu kimselerin bir kısmı bu gün yaşıyor olabilecekleri gibi, geçmişte yaşamış yahut da gelecekte gelecek olabilirler.
Fakat, Mehdi meselesine, sizin inanç esası olmadığının altını çizdiğiniz hadisler nazarında inanılması zorunlu bir vakıa olarak bakarsanız, bunun Kuran’dan gösterilmesi zorunluluğu doğacaktır.
İnanç esası olmadığını vurguladığınız hadislerde anlatılan şeylerin birebir yaşanması da ihtimal dahilinde olabilir. Fakat bu husus, bunların inanç esası olmaması hakikatini değiştirmez.
Müminlerin inanmakla birebir mükellef tutuldukları ve “çelişki arzetmeyen” hususlar Kuran’da yazılıdır. Bu yönüyle görüşlerinizle hemfikirim.
Ne demek istediğimi anlatması bakımından “olumsuz güzel bir örnek olarak” sizin yorumunuzdan bir önceki yorumu gösterebilirim.
İlginize teşekkür ederim.
Selam ve muhabbetle…
29 Kasım 2007 - 00:34
dostalarım,ılk once herkeze slm etmek ısterım..su garıp yolcuya bu dunyada akıl verılmesını temennı edıyorum,allahtan..ne kadar zavallı olmaya baslamıs ınsanoglu ki allahı bıle kullanark(aşa),burda ahkam kesmeye calısyor..mehdıyı nekadar kucuk bır kaba sıgdırmaya calısıyoruz..bence herkez artık bu tur ınancları bırakıp,kendı dunyasının mehdısı olmalı..herkez artık kendı terazısıne bakmalı,ondan medet umarken,onu overken;ne yaptın sorsana kendıne bugun allah ıcın..bence cogu kısı gıbı;bır hıc..ama mehdıyı ovmek daha guzel demı?bızler yenı nesılız,daha zekı,neyın ne oldugunu gorebılen,sagduyulu bıreylerız..dostlarım herseyın sonu gelmekteyken;her yonden kendımızı temıze cekelım,kendı savsımızı en erken sekılde bıtırır;ınsanlara yardıma kosalım..ben bır hıcım,sızler benden daha zekı,daha duyarl,daha guzel ınsalarsınız;asla ve asla sıze akıl vermekte aklımın kosesınden gecemez..sadece bunlar ıcımden gecenlerdı,burdakı yazıları okuyunca,ıcımdekılerı dokeyım dedım..saygılarımla dostlarımm..umarım gozlerınızdekı perdeler ınmıstırde,bu metnı okuyup bana ıcınızden kufur etmezsınız..
06 Aralık 2007 - 04:41
S.A,
Yorumları okuyor ve herkesin düşüncesine saygı duyuyorum. Ancak, lütfen sadece yazmış olmak için yazmayalım, burada bir admin varsa eğer, lütfen uyaralım, ALLAH(C.C)’ın adını zikrederken küçük harf kullanmayalım. Lütfen.
03 Şubat 2008 - 18:06
Neden mehdinin kim olduğu yada öyle bir şahışın zuhur edip etmediği konusu tartışılır ki?Beklenen kişiden ziyade sizce geliş sebepleri ile neden ilgilemiyoruz.Burda mehdilik yazıları yazana kadar neden savaş,açlık sorunlarına çareler arayacak konularla ilgilenmiyoruz,çünkü insanlar çareleri sadece başkalarından duymaya alışmışlar,hayat da herşey zaten göz önünde bütün sorunlar ve sebepleri ap açık ortada,4 kutsal kitap var,bilim en uç seviyede,bunlar varken beklenen geldiğinde farklı ne yapacak ki..bir şeyler yapmak için mehdiyi beklemek yersizdir,mehdiyi bekleyenlerin de birşeyler yapmadığı acı bir gerçektir.
Mehdiniz kendiniz olun.. O da öyle istemezmiydiki…
13 Nisan 2008 - 14:37
ben methi ve deçal hakında hiç bi
r bilgi bilmiyorum am duyduklarm ve konuşulanlara göre meti vardır ve gelicektir tüm müslumanlar kurtulucak yer yuzunda sadece hiristiyanlar kalıcak ve kıyamet onların ustune yıkılacaktır
13 Nisan 2008 - 14:38
bana dogru bigi olup olmadıgını yazar sanız çok mutlu ve bahtiyar olurum degerli kardeşlerim
10 Haziran 2008 - 16:56
sevgili düşünür kardeşlerim
mehdi geldi veya gelmedi
bir gercek var siz insanlar birilerinden medet bekliyorsunuz
“mehdi sizin icinizde” vicdaninizda neden birilerinden hareket bekliyorsunuz anlaşilir gibi deyil
ya maliniz dan ya caniniz dan korkuyorsunuz vidaniniz tek vucut olup mehdiyi oluşturunuz lafa geldigin de mangalda kül bırıakmayan eyy kardeşlerim yetmezmi dünyadaki zevk ve sefaniz
bulug cagını aşmiş IQ sü yüksek kardeşlerim bakkaldan aldınız eşyanın bedelini ödemedinizmi vucudun zekatı diye oruc tutmadınız mı MEHDİ TÜM İNİANANLAR VİCDANI dır
başka yerde aramayalım
24 Haziran 2008 - 16:30
sevgili kardeşlerim bu dünya hayatında ve tüm adem oğullarının yaşadığı her dönemde mutlaka uyarıcılar(nezirler) var olmuştur… şimdi bir düşünün peygamberimizin zamanında yaşayan sahabe peygamber olduğu için islamı daha güzel yaşadılar şimdi bize peygamber gelmeyecek peki biz dinimizi kimden öğrenecez biz dinimizi her evrede art arda gelecek olan nezirlerden öğrenecez ama bu nezir bildiğiniz profösürler değil kim olduğunu merak ediytorsanız ALLAH’ a sorun mutlaka bulursunuz… her şey çok geç olmadan ALLAH’A ULAŞMAYI DİLEYİN…
29 Haziran 2008 - 20:29
Diyorsunuz ki mehdi gelmeyecek- ya da bu Kur an da yoktur kesin olarak-fakat unutuyorsunuz ki ALLAH EFENDİMİZ(SAV) E İTAATİNİ kendine itaat gibi kılmış ve ve ONA İTAATİ KENDİ SÖZÜNDEN AYIRMAMIŞTIR.EFENDİMİZ(SAV)E İLK VAHİY GELDİĞİNDE ONUN PEYGAMBER OLDUĞUNU VARAKA B. NEVFEL ANLAMIŞTIR.YAHUDİLER DAHİ ONUN PEYGAMBER OLDUĞUNU BİLİYORLARDI.VE firavun ve nemrut gibi şahısların müneccimlerinin dahi HZ MUSA VE HZ İBRAHİM İNgeleceğini haber vermiş olduğu KUR AN DA yazılı değilmidir?ONLAR GİBİ KAFİRLER BÖYLE ŞEYLERDEN HABERDAR OLUYORLARDA BİRİCİK PEYGAMBERİMİZ VE TÜM SAHABELERİN VE TABİN VE TEBE İ TABİNİN VE YOLUNDAN GİDENLERİN REDDEDİLMEZ RAVİLERLE GÜNÜMÜZE İLETTİKLERİ BU haberde nasıl şüphe ediyorsunuz?AYRICA NİCE AYETLEDE BUNA İŞARET EDİLMİŞTİR SADECE BUNU GÖRMEK İSTEMEYEN GÖRMEK İSTEMİYOR-NİCE AYETTE “KAFİRLER İSTESEDE İSTEMESEDE ALLAH NURUNU TAMAMLAYACAK OLANDIR” İBARESİNE RASTLAYABİLİRİZ.VE ALLAH MUHAKKAK NURUNU TAMAMLAYACAKTIR.VE İBN İ HALDUN GİBİ KUR AN AYARDIMCI OLSUN DİYE BATININ BOŞ BİLİMLERİNİ İRDELEYİP HADİSLERİ GÖRMEZLİKTEN GELEN KİŞİLERİN SÖZLERİYLE HİÇ BİR YERE VARILMAZ.AYRICA FATİH İSTANBULU ALIRKEN 40 GÜN SONRA ASKERLER GİDİYORDU ÇÜNKÜ KIYAMETE YAKIN İSTANBUL U MEHDİ ALACAKTIR HADİSİ VARDIR DOGRU.AKŞEMSEDDİN İSYAN EDENLERE BU DOGRUDUR FAKAT ÖNCE BU MEHMET ALACAK SONRA SARI BİR IRK İŞGAL EDECEK ONDAN DA MEHDİ KIYAMETE YAKIN ALACAK BUYURMUŞ-İSYAN EDENLER BİR KAÇ GÜN DAHA SABRETMİŞ VE GERÇEKTEN DE İSTANBUL ALINMIŞTIR.ZATEN İSTANBUL U FETHEDECEGİNİ HACI BAYRAM I VELİ DAHA FATİH BEŞİKTEYKEN SÖYLEMEMİŞ MİDİR?VE HIRÇIN VE SÖZ DİNLEMEZ BİR ÇOCUL OLAN MEHMETLE 2.MUAT BUNDAN ÇOK İLGİLEN MEMİŞ MİDİR?BİR VELİ BUNU BİLİRSE HABİB İ KİBRİYA ALLAH IN İZNİYLE BİLEMEZ Mİ?
EL İNSAF!!!!!!!!!
29 Ağustos 2008 - 00:02
mehdi konusu eli kolu bagli oturup isin kolayina kacarak beklenmemelidir. nasilsa mehdi düzeltir deyip tembellik yapmak islama hizmetten geri kalmak islam alimlerimizce hos karsilanmamistir. islam alimlerinin yüzde 79 u olayin dogrulugunu kabul etmistir. olay tartisilmayacak kadar kesindir. dünyanin ömründen bir gün kalsa bile allah o günü uzatir da mehdiyi mutlaka gönderir. hadisi serifinden mehdinin gelmesinin kuvvetliligi anlasilabilir. hadislerin tevatür derecesinde olmayip kesin olmadigini iddia edenler icin de sunu söylemek mümkündür. hadislerin ravilerine güvenilmese bile söyleyis ve anlatilis bakimindan dogrulugu kabul edilebilir. olmayan bir sey icin neden bu kadar bilginin uydurulmasi lazim gelir. yok derseniz ki bu bilgiler müslümanlarin birligi icin dogrulugu olmayan bilgilerdir derseniz. bunlari kim söylemistir. peygamberimizin s.a.v disinda birinin söylemesi mümkünmüdür. elbette mümkün degildir. hadislerin celiskili anlatilmasi gaybin kesin olarak söylenmemesi icin öyledir. kesin olarak anlatilmamasi insanlari inanma mecburiyetinde kilmamak ve baska sebeblerden dolayidir. kuranda niye gecmiyor diye sorarsaniz o da söyledir ki allah insanlarin ümitsizlige düstukten sonra kalplerini ferahliga kavusturur. kuranda bildirilmis olsaydi böyle bir durum söz konusu olmaz hadislerin de tevatür konusu olup olmadigi tartisilmaz. bunu da veda hutbesinde dile getirerek olaya kesinlik katabilirdi. iste mehdinin gelmesi zulumle dolmus olan su andaki dünyanin adalat huzur ve güvene karismasi icin mecburi hale gelmisdir. her seyden önce imansisligin giderilmesi insanlarin kardes halinde yasamasi ve ekonomik bakimdan sikintilarinin giderilmesi icin gereklidir. allahin kanununa göre böyle olmalidir allah vaadetmistir resulune allahi vaadinden döndü sanmayin elcisini hidayetle gönderen allah cok yücedir ayeti de hz mehdiyi isaret etmistir diger bi kac ayette deisaret ettigi gibi. mehdi isminin gecmeyisi kuranda allahin bahsetmedigi anlamina gelmez. allah vaadinden asla caymaz. canliligini yitirmis islamin yeniden hayat bulmasi ve imansizligin yok olmasi hakkin batila galip gelmesi icin ahirzaman mehdisinin gelmesi sarttir gelecektir insallah kiyametin kopmasina bir gün kalsa bile . selam ve dua ile-
12 Ekim 2008 - 18:35
selam mehdi ve hz isa asm gelecek iddiaları sadece insanları kandırmadan başka bişiy değildir.
20 Ekim 2008 - 22:56
Sevgili kardeşlerim
Mehdi Resul haktır.Yüzlerce hadis ile sabit olup Kuranda Yüce Rabbimiz Mehdi sıfatı ile değil , Resul sıfatı ile belirtmiştir.Ali İmran 81 ,Duhan 11,12,13,14,15,Furkan 30,Ali İmran 164 .Burada Nebi olmayan elçi Resulden bahsedilmiştir.Sevgili kardeşlerim Peygamber efendimiz ümmetimin ömrü 1500 yılı geçmiyecek buyurmuştur.(hicri)Şu anda 1429 dayız.Hal böyle ise Mehdi nin gelmiş olması gerekiyor.Allah’ a iman eden herkessin bu konunun gerçekliğini öğrenmesi gerekli.E n doğru cevabıda Allah ‘tan alabiliriz.HACET NAMAZI KILARAK SEVGİLİ KARDEŞLERİM ALLAH ‘ TAN YARDIM İSTEYELİM.
ALLAH razı olsun……
08 Şubat 2009 - 14:46
2003′ün Ramazan ayında peşpeşe meydana gelen bazı olaylar, Peygamberimiz (sav)’in hadisleri incelendiğinde, ayrı bir önem kazanmaktadır. Birbirinden dikkat çekici birçok doğa olayının yaşandığı geçtiğimiz Ramazan ayı, aynı zamanda İslam alimleri tarafından Hz. İsa (as)’nın yeryüzüne dönüşünün işaretleri olarak da değerlendirilmektedir.
Dergimizin önceki sayılarında, kıyamet alametleri ve Hz. İsa’nın yeryüzüne ikinci kez gelişi konusuna geniş yer ayırmıştık. Bilindiği gibi, Peygamberimiz (sav)’in hadislerinde, bu dönemi ve özelliklerini anlatan çeşitli detaylar yer almaktadır. Peygamberimiz (sav)’in ardından, bazı İslam büyükleri de ahir zaman hakkında önemli açıklamalar yapmışlardır.
Günümüze kadar gelen bu kaynakların, bize doğru bir şekilde ulaşıp ulaşmadığından emin olmanın tek yolu, bu alametlerin tam vakti geldiğinde birbiri ardına gerçekleşmesidir; nitekim hadislerde tasvir edilen alametler günümüzde birbiri ardına gerçekleşmektedir.
Bu mucizevi gelişmeler, farklı zamanlarda, ayrı ayrı gerçekleşseydi; belki, sıradan olaylar olarak yorumlanabilirdi. Ancak, çok sayıda alametin 15–20 yıllık kısa bir zaman dilimi içerisinde ve ardı ardına gerçekleşmesi; sıradan bir olayın aksine, müjdeli bir dönemin habercisidir. (En doğrusunu Allah bilir.)
Yazımızda, bu mucizevi alametlerden bazılarına ve Peygamberimiz (sav)’in bu konulardaki bazı hadislerine yer vereceğiz. Tüm dünyanın dikkatini çeken bu olayların basındaki yansımalarının da yer alacağı yazımız; İslam dünyasının beklediği Altınçağ’ın alametlerinin bir müjdesi niteliğindedir.
Güneş’ten Bir Alamet
Kasım ayında (Ramazan Ayı), meydana gelen bir olay Peygamberimiz (sav)’in hadislerinde yer alan bir kıyamet alameti ve Mehdi’nin çıkış alametinin habercisi niteliğindedir; “Mehdi, Güneş’ten bir alamet belirleninceye kadar gelmeyecektir.” (El-Kavlu’l Muhtasar Fi Alamatil Mehdiyy-il Muntazar, s. 49)
“Güneş’ten bir alamet doğmadıkça Mehdi çıkmaz.” (Kitab-ül Buhran Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 30)
Güneş’teki olağanüstü patlamalardan sonra meydana gelen manyetik fırtınalar, Ramazan ayının 3. günü, birkaç günlüğüne de olsa Güneş Sistemi’ni tehdit etti. Bu patlamalar, basına şöyle yansıdı:
“Güneş’teki şiddetli patlamalar hayatı olumsuz etkiliyor. Son 30 yılın en şiddetlisi olarak nitelenen patlamayla açığa çıkan enerji bulutu, saniyede 2100 km hızla Dünya’ya ilerliyor. Patlamalar, Japonya ve ABD’de etkili olmaya başladı bile. Japonya Uzay Araştırma Enstitüsü ‘Kodama’ uydusunu devre dışı bıraktı. ABD’de birçok bilgisayar ’sleep’ -uyku- konumuna getirildi. Uluslararası Uzay İstasyonu günlük seyrini fırtınaya göre ayarladı. Dünyanın 13 kat büyüklüğündeki enerji bulutu, uydu iletişimi, kablolu yayın, cep telefonları, elektrik şebekeleri, radyo sistemleri ve hava trafik sistemlerinde aksaklığa yol açıyor. Bugünlerde, aradığınız kişiye ulaşamazsanız şaşırmayın. Nedeni Güneş’teki patlamalar. Japonya ve ABD’de hayatı felç eden manyetik fırtına, ülkemizde de 24 saat etkili olacak.” (Vatan, 30 Ekim 2003)
Davudyıldızı Altınçağı Mı Müjdeliyor?
Yine Ramazan ayında gerçekleşen bir diğer olay ise 6 gezegenin, çok ender gerçekleşecek bir şekilde Hz. Davud’un mührünün şeklini almasıdır. Davud Peygamberin mührü olarak bilinen, altı köşeli yıldızı meydana getiren gezegenler, 8 Kasım (11 Ramazan) tarihinde, gökyüzünde “Davud’un Yıldızı” olarak bilinen altı köşeli yıldızı, son derece muntazam şekilde oluşturdu. Bu olay, tüm dünya basınında ve Türk basınında geniş yer buldu:
“Yarın gökyüzünde oluşacak olan altı köşeli yıldız, sembolize ettiği kadim bilgiyle yorumlandığı zaman, heyecan verici bir görünüm sergiliyor… “Altınçağ” habercisi olarak yorumlanan Davud’un yıldızı, dünyanın çeşitli yerlerinde bulunan toplulukları müthiş heyecanlandırdı. Bütün dünyanın etkileneceği bu kozmik işaret, dünyanın büyük bir değişim içinde olduğunu gösteriyor. Üstelik dünya birliğini oluşturmak mecburiyetinde kalacaklarını ve bunun için bütün ülkelerin kendi geçmişlerini, değerlerini ve şu anda bulundukları durumu sorgulayacaklarını işaret ediyor.” (Hürriyet, 8 Kasım 2003)
“Onun zamanında nice hayret veren haller zuhur edecektir. (Mektubat-ı Rabbani, 2/258)
Kasımda Meteor Yağmuru Olacak
Ramazan ayında gerçekleşen bu olay basında şu şekilde yer almıştır:
Astronomlar Kasım ayı içerisinde kimi geceler, her iki dakikada bir meteorun gökyüzünde belireceğini müjdeliyorlar.
Leonid adı verilen meteor yağmurları bu yıl Kasım 13 ile 19′u arasında, yeryüzünden bakıldığında gözlemlenebilecek; meraklılar bu süre içerisinde mutlaka en az bir gece meteor yağmurlarını izleme şansı bulacaklar. En iyi zaman ise gün ağarmadan önceki saatler. (www.ntvmsbc.com, 14 Kasım 2003)
500 Yıldır Yoldalar
Dünyamıza düşen meteor yağmurları sanıldığı gibi, kuyruklu yıldızın bu yıl bıraktığı göktaşları değiller. Dünyamıza ulaşan meteor yağmurları, kuyruklu yıldızın muhtemelen bundan en az birkaç yüzyıl önce bıraktığı bir küme; bu kümenin uzayda yol alarak Dünya’ya ulaşması sanıldığından da çok sürüyor. Bu mantıkla Güneş Sistemi’ne bu yıl giren bir kuyruklu yıldızın yaratacağı meteor yağmuru ise ancak birkaç yüzyıl sonra gözlemlenebilecek. İlk meteor yağmuru 13 Kasım’da Türkiye saati ile 19.17′de başlayacak. Dünya 400.000 km yakından geçen Tempel-Tuttle’ın 1499′da bıraktığı meteor kümesini yakalayacak.
Ramazan’da Güneş ve Ay Tutulması Neyin Habercisi?
“Mehdi için iki alamet vardır ki, bunun birincisi Ramazan’ın birinci gecesi Ay’ın, ikincisi de ortasında Güneş’in tutulmasıdır.” (El-Kavlu’l Muhtaksar Fi Alametil Mehdiyy-il Muntazar, s. 49)
“Ramazan’ın birinci gecesi Ay, ortasında Güneş tutulacaktır.” (Kıyamet Alametleri, s.199)
“Onun saltanatı zamanında, Ramazan ayının on dördünde Güneş tutulacaktır, o ayın ikisinde de Ay kararacaktır.” (Mektubat-ı Rabbani, 2/1163)
“Ramazan’da iki defa Ay tutulması olacaktır.” (El-Kavlu’l Muhtasar Fi Alamatil Mehdiyy-il Muntazar, s. 53)
Yukarıdaki rivayetlerin en dikkat çekici noktası, Ramazan ayında Ay ve Güneş tutulmasının gerçekleşecek olmasıdır. Nitekim, geçtiğimiz Ramazan ayında, hadiste de belirtildiği gibi, Güneş ve Ay tutulması gerçekleşmiştir. 8 Kasım 2003 gecesi yaşanan tam Ay tutulması, basında şu şekilde yer aldı: “Gökyüzünde önceki gece şölen vardı. Meraklılar, tam Ay tutulmasını doyasıya izledi. Türkiye’den de izlenen ay tutulmasının sahur vaktine denk gelmesi, gökyüzünün açık olduğu bölgelerde meraklıların işini kolaylaştırdı. Dünya’nın gölgesinin Ay’a düşmesiyle, Ay önce kızıl renge büründü, gölge büyüdükçe karanlığa gömüldü.” (10 Kasım 2003, Star)
Aynı şekilde, geçtiğimiz Ramazan ayı içerisinde, hadislerde bildirilen ikinci Güneş tutulması da gerçekleşti. 23 Kasım’da gerçekleşen Güneş tutulması, ülkemizden de kısmen izlendi.
“Mehdi’nin çıkmasından önce bir Ramazan içinde Güneş iki defa tutulacaktır.” (Ölüm, Kıyamet, Ahiret ve Ahir Zaman Alametleri, s. 440)
Kabe’de Sel Baskını
Araştırmacılar, Ramazan ayında birbiri ardına gelen gökyüzü olaylarının ne anlama geldiğini tartışırlarken, yine o günlerde, yağmurun nadiren düştüğü mukaddes topraklarda Umre için bulunan Müslümanlar, aşırı yağışın neden olduğu sel faciasıyla karşılaştılar. Mekke’de 20 kişinin öldüğü selde, Kabe sular altında kaldı. Umre görevini yerine getirmeye çalışan Müslümanlar, bellerine kadar gelen suya rağmen, Kabe’yi tavaf etmeye çalıştılar. İmam Rabbani, Mektubat-ı Rabbani adlı eserinin Hz. Mehdi’nin çıkış alametlerini anlattığı bölümde, “Onun zamanında nice hayret veren haller zuhur edecektir.” buyurmaktadır.
Gerek kurak iklimi ile tanınan Arabistan topraklarında meydana gelen bu olay, gerekse gökyüzünde meydana gelen diğer tüm olayların Ramazan ayına denk gelmesi, ahir zamanın yakınlığı konusunda önemli bir işaret olarak değerlendirilmektedir.
Sonuç
Bu yazıda aktarılan tüm bu haberler, Müslümanlar için bir şevk, umut ve müjde kaynağıdır. Ancak unutulmamalıdır ki; görülmemiş bollukların yaşanacağı, en ileri teknolojilerin insanların hizmetine sunulacağı, yeryüzünün adaletle dolacağı ve Müslümanlara cennet gibi bir ortam sunulacağı bu dönem; Yüce Allah’ın iman eden kullarına bir rahmetidir. Hayırlara vesile olacak bu dönem, Allah’ın izniyle çok yakındır.
06 Mayıs 2009 - 14:04
selamun aleyküm benim bu yazımı sadece bu konuda samimi olanlar ön yargıdan uzak olanlar ve islamiyeti ve islamı samimi olarak sevenler lütfen okusunlar çünki diğerlerinin okumasının onlara bir faydası olmayacaktır sadece onların küfürlerini arttıracağından lütfen hiç okumasınlar sevgili dostlar iyi ve güzel tektir sevgi tektir barış tektir kardeşlik tektir bunların arkasına sığınanlar bunları savunamazlar ve bunların üstünden kitap yazamazlar bu insanların en açık delilleri kitaplarıdır savundukları değerlerdir birde yaşadıkları hayatlarıdır sıkıntımı çekiyorlar bunları savunurken yoksa bunlar onların dünya zevklerine dalmalarını ve bu dünyanın tüm nimetlerinden faydalanmalarınımı sağlıyor buna bakmak gerekir bu insanda samimi olarak bakanlar böyle birşey olmadığını görürler bir insan ayagından cincirlenmiş olarak 6ay namaz kılıyorsa ve bir vakit dahi aksatmadan bu ibadetini yerine getiriyorsa bunun özel bir insan olduğunu düşünmek gerekir hayatını ve şuandaki yaşantısını lütfen araştırın benim size tavsiyem sadece tek röportajını önyargısız ve samimi olarak sonuna kadar izlemeniz lütfen deneyin çünki göreceksiniz içinizdeki sevgi devleşecek ve kurtulmanızı sağlayacaktır sevgi şefkat ve merhametle kalın dostlar
07 Mayıs 2009 - 14:24
mehdi ve deccalolayı her zaman vardır.nasılki cin vakası olduğu gibi..bu ikiside ayrı bir dalga boyunda yaşamakta…zuhur neticesi ancak fitnenin tamamen yeryüzünü kapladığı zaman ki o zamanın geleceği bellii..Mehdi yokturdemek kafaları bulandırıp inanç duygusunu yok etmektir..Kendini din alimidiye lanse edenlere Mahmud Hüda-i Hz. hayatını örnek verebilirim.gayıp olayı nasıl gerçekse onlarda gerçektir.Mehdi ve deccalın buluşmaları ise aynı dalga BOYUNDA gerçekleşecekki o zamanı yukarıda belirttiğim gibi fitnenin yeryüzünü sardığı zaman olacak….Vücudun kimyasal olarak yok olduğu görünsede, bir başka enerji olarak kaybolmamaktadır ki ENERJİ de hiçbir zaman yok olmaz..!
21 Mayıs 2009 - 12:15
s.a arkadaşlar size bi kıyak yapayım cübbeli ahmet hocayı hepiniz bilirsiniz ehli sünnetin kalesidir.yeni çıkardığı mehdi kasedi var alın onu dinleyin aklınızdaki bütün soru işaretleri kalkacak ayet hadis dolu tam 6 cd alın bi dinleyin vallahi bakın vallahi diyorum neyin ne olduğunu çok iyi anlıyacaksınız allaha emanet olun s.a
22 Mayıs 2009 - 13:32
İmam Mehdi Sahibü’z Zaman Aralık 2009 aşuresinde zuhur ediyor.
Es Selamun Aleyküm ve Rahmetullah.
Bismillahirrahmânirrahîm.
La İlahe İllallah Muhammed-ül Resulullah.
Vaad edilen zaman yaklaşmış, insanlığın ve Müslüman âleminin beklediği büyük gün gelmiştir.
İslam dininin kutlu sancağı Aralık 2009 aşuresinde, İmam Mehdi Sahibü’z Zaman tarafından Akdeniz de arş-ı alaya kaldırılacak ve İstanbul’un manen fethi ile hüküm bulacaktır. O günü özlemle bekleyen ve o gün Allah için bu kutlu sancağın altında bulunmayı dileyenlere müjdeler olsun.
Sadakallahul Aliyy’ül Azim.
http://mehdisahibizaman.sitemynet.com
27 Mayıs 2009 - 10:49
Artık 21.yy da yaşayan millet ler olarak tek tanrıya inanan insanların belli bir ortak noktada toplanıp kardeş ve barış içinde yaşamayı bilmeliyiz.Düşünün ki İslamda tanrıya inanmakla iman etmiş oluyorsunuz. Kitaplarına,meleklerine ,peygamberlere ve ahirete. Bizlerde bunlarda var. O zaman neden kavga ediyoruz? Bizler hepimiz kardeşiz ve Cennet çok geniş hepimiz orada buluşacağız. Ne siz ne biz düşüncesi olmasın . Kavga ve savaş olmasın.İşte diyoloğa karşı gelenler bunları anlamıyor. Bizlerde kendi aramızda ibadet farklılıkları var, lakin hepimizde cennette olacağız.Hangi din gibi yaşarsanız yaşayın tek ki tanrı inancı olsun cennete gireceğiz. Bizlere ve Türk medyasına rica ediyoruz bu diyoloğu acilen her kesime ulaştırmada dahada gayretli olmalıyız.Tanrı F.Gülen gibi barış ve sevgi dolu hoca efendiyi başımızdan eksik etmesin. Bizlere inanmayanlar öteki dünyada sayın hoca efendi ile aynı yerde olduğumuzu gördüklerinde çok ama çok kıskanacaklar.
İsteyen istediği dini yaşasın. Okullarda her din anlatılsın hangisi kimin hoşuna gidiyorsa onu seçsin.kolayı var zor olanı var. Fakat buluştuğumuz tek nokta Tanrıya iman.Bence sayın Hoca efendiye içinde bulunduğumuz yüzyılın barış ve onur ödülü verilmeli. Bu sayede hiç kimse benim babam senin babanı döver demeden yaşayacak.Hepside hak ve aynı doğrultuda olduğunu ancak diyalog sayesinde dünyaya öğrete biliriz.Bugüne kadar savaşlar hep dinler meselesinden çıkmadımı?Fakat bu sayede herkes kardeş olacak ve kimse kimseyi düşman bellemeyecek.Sayın hocamızın dünyanın her yerinde okulları olduğunu biliyoruz.İnanıyoruz ve diliyoruz bu okullarda bu kardeşlikten bahsediliyor ve tüm insanlığa güzel mesajlar veriliyor.Tanrı sizleri daha güçlendirsin. AMEN
27 Mayıs 2009 - 10:49
Halen daha bağnazca din üstünlüğünün savaşını yapıyoruz.Bakın Avrupa hem barışcıl hem ekonomi olarak doğu bloğu ülkelerinden daha üstün.Bırakın, insanlara barış dini olan ve Vatikanın başlattığı,gerçekleri bulma fırsatını yakalasınlar.Yıllardır dinler arası diyoloğu bu toplumlara anlatmakla çabalıyoruz.Bizler medyalarımızla daha fazla medeniyetler buluşması ve diyoloğa önem vermeli ve toplumlara benimsetmeliyiz.Kardeş gibi yaşamak varken, niçin dinlerin farklı tefarruatları ile kafa yoruyoruz. Benim inancımda zor olan varsa seninki hoşuma gidiyorsa niçin benimsemiyeyim. Önemli olan hepimizin dininde bir yaratıcı inanacı oluşudur.ben kalkar benimki doğru seninki yanlış dersem, birbirimizi dışlamış oluruz. Gelin hep birlikte kardeş olalım.Dünyada terör ve savaşlar sona ersin. Cennet hiç birimizin tekelinde değildir.Çünki hepimizin yaratıcısı aynı olduğundan , inandığımız öteki dünyada aynı yerde buluşacağız.Dinler arası diyoloğa, medeniyetler buluşmasına, dinler bahçesi düşüncesine ve BÜYÜK ORTADOĞU PLANINA emeği geçen her inançlı kardeşlere Tanrı yardım etsin. Başarımız çok yakındır.Teşekkür ediyorum.
27 Mayıs 2009 - 10:50
Dioloğu canı gönülden destekliyoruz.Tüm dinler kardeştir ve cennete girecektir.sadece benciller ve cenneti başka din mensupları ile paylaşmak istemeyenler,hariç. Her dinde bir Tanrı inancı var .Bu sebeble sayın F.Gülene teşekkür ediyor onun çalışmalarını destekliyoruz.Senin dinin düşük benimki gerçek kavgaları son bulacak.Herkes istediği dini seçip kardeş gibi geçinecek.İslam dini zor gelirse Hristiyan gibi yaşayacak.Hristiyanlık zor gelirse islam gibi yaşayacak.isterse başka din gibi. neticede hepside cennetlik.Şimdi niye sayın Gülene düşman olduklarını anlıyoruz.Kıskanmak. Ah kardeşim sen müslüman olduğun halde kendi dininden olan hoca efendiyi bile bizim kadar sevemiyosunuz. Bizler onu hem Vatikan hem Dünya yahudi kardeşleri olarak bağrımıza bastık ve bizim sizlere anlatamadıklarımız herşeye tercüman oldu.Cennettin hiç kimsenin tekelinde olmadığını sizlere öğretmeye çalışıyoruz.Hangi dini yaşarsanız yaşayın bir yaratıcı Tanrıya inanıyorsanız Cennete girersiniz.Cennetin çok geniş olduğunu sizlere izah etmeye çalışıyoruz. Sadece gözlerinizi kapatıp, tüm kötü düşüncelerden uzaklaşın.Gözlerinizi açtığınızda inanın her şey çok farklı olacak. 3. bin yılın kardeşliğinin lezzetini bulacaksınız.Sizlere ellerimizi uzatıp dinler arası diyaloğa,dinler bahçesine ve medeniyetler buluşmasına davet ediyoruz. Tanrı sizlerle olsun.AMEN.
27 Mayıs 2009 - 10:51
3.bin yıl bizler için çok önemli burada zafere ulaşan kardeşlik olacaktır.Diyoloğun ilk olarak çok karşı çıkan bir gurup vardı fakat onlarda inanıyoruz ki bu safda yer alacaklar.Dinler arası diyalog, medeniyetler buluşması ve dinler bahçesi bir gün yeşerecek ve meyvelerini verecektir.Bakın tüm dini temsilcileriniz ve idareler bu kardeşliğin var olması gerekliliğini kabul edip bizlerin kardeşlik misyonunu destekliyorlar. Sevgi, barış ve kardeşlikten ne zarar gelir Tanrı aşkına.Ben ilk olarak sana elimi uzatıyorum sarıl bana kardeşim diyorum. Gözlerini kapat ve her şeyi unut. İnan bana gözlerni açtığında herşeyin güllük ve gülistanlık olduğunu anlayacaksın .Bizler bunu tüm dünyaya yaymak zorundayız.Tanrı sizleri korusun .AMEN.
27 Mayıs 2009 - 10:51
Bizler Dünya liderleri ve barış temsilcileri olarak,hem kendimiz, hem bizlere hizmet etmek isteyen devlet temsilcileri veye cemaat liderleri olmuştur.Onlar tarihte olduğu gibi bizlerin emelleri uğruna hizmet vermişlerdir.Cemaleddin Afganilerden tutunda bir zamanlar Mekke emiri Şerif Hüseyin Ali ler.Tabiki doğru emeller uğruna çalışmışlardır.Bu uğurda hayatını adamış Thomas Edward Lawrens in ve nicelerinin hizmetleri verimli sonuçlar getirmiştir.Onlar halen Arab ülkerinde hayırla anılmaktadırlar.Bugünün barış dolu kardeşliğinde, onların emeği unutulmamalı.Asırlar önce düşünülüp çalışmalar yapılmış bu güzel davanın durduğunu söylemek bence çok yanlış.Tam aksine Dinler arası Diyolog,Medeniyetler projesi,Büyük OrtaDoğu çalışmaları çok başarılı bir biçimde devam etmektedir.Temeli sağlam zemin üzerinde hızla yol alan bu gücü, meyvelerini vermeye başladığında şahit olacağız.Herhalde medyayı fazla izlemiyorsunuz.Sayın Obama nın verdiği barış ve kardeşliğin örneklerini.Size biraz daha yakın.Tıpki Thomas Edward Lawrens gibi.O da Arabistan da Cidde de imamlık yaptı.Hepimiz için çalıştı.Tanrı bu gibi insanları başımızdan eksik etmesin.Sadece gözlerinizi kapatıp, tüm kötü düşüncelerden uzaklaşın.Gözlerinizi açtığınızda inanın her şey çok farklı olacak.Ellernizde barış ve kardeşlik dinini,ayaklarınızın altında ise kutsal toprakları bulacaksınız. 3. bin yılın kardeşliğinin lezzetini bulacaksınız.Sizlere ellerimizi uzatıp dinler arası diyaloğa,dinler bahçesine ve medeniyetler buluşmasına davet ediyoruz.
Tanrı sizlerle olsun.AMEN.
27 Mayıs 2009 - 10:52
İşte bu kardeşim.Artık bizler belli gerçekleri anlamak zorundayız. Bakın hoşgörü nekadarda güzel.Senin dinin üstün değil, benimki üstün tartışmaları son bulacak.Herkes istediği dini benimseyip barış içinde yaşayacak.Hangisini yaşarsan yaşa tekki Tanrı inancı olsun hepimiz aynı yerde Cennettte buluşacağız.Hocamızın bu büyük bir mucizesidir.Onun kıymetini ancak ileride dinler arası diyolog,medeniyetler buluşması, dinler bahçesi ve büyük ortadoğu planlarının meyvelerini görmeye başlayınca anlayacağız.Onun hizmetlerini Tanrı zai etmeyecektir.Bu Dünyadada karşılığını Tanrı ona verecektir.Bu hizmetlerin daha hızlı ve bereketli olacağının inancıyle çalışmalıyız.Tanrı sizlerle olsun.
27 Mayıs 2009 - 10:52
Dünyada hiçbir çalışmamız yokki başarı sağlanmasın.Tekki insanlığın iyiliği için olsun.Dinler arası diyoloğun bir kardeşlik çalışması,birlik ve beraberlik temelleridir.İsa mesih Dünyaya teşrif ettiğinde bizleri ve sizleri,yani tüm tanrıya inananları kucaklayacaktır.Bizler şimdikten kardeşliğimizi pekiştirmeliyizki,onun yanında mahcub olmayalım.Dinlerimizde farklılıklar olabilir fakat benzerliklerimizde buluşup sayın efendinin tesbiti ile teferruatlarda bir birimize düşmemeliyiz.Bizler kardeşiz ve hepimiz öteki dünyada aynı yerde yer alacağız ve kardeş gibi hayat süreceğiz.Neden ayrılıklar olsun,neticesinde hep savaşlar yaşanıyor.Bizler barış temsilcileri olmalıyız.Diyoloğa,dinler bahçesine,medeniyetler buluşmasına ve büyük orta doğu çalışmalarına önem vermeliyiz.Bunlara sarılırsak bizleri büyük saadet beklemektedir.İnanın sadece ellerinizi kalplerinizin üstüne koyun,gözlerinizi kapayın.Gözlerinizi açtığınızda ellerinizde çalışmalarınızın bereketi olan nurlu dini bulacak,ayaklarınızın altında da kutsal toprakların olduğunu göreceksiniz.Tanrı sizlerle olsun.
27 Mayıs 2009 - 10:52
Bizler Cennetin sahipleri değiliz.Sadece oraya girmek için birer namzetiz.Dinler arası Diyolog ve diğer çalışmalarda can atıp hizmet etmek isteyenler sizlersiniz.Din adamlarımız sizlerin Ülkelerine gelip, caami ziyaretlerinde bulunduklarında, alkış tutup işte kardeşlik ve diyolog budur diyen sizlersiniz.Şimdi ise bizleri yanlış değerlendiriyorsunuz.Bunda bir çelişki görmüyormusunuz.Nasıl olurda önce elele verelim sonra yok sizlerden dost olmaz sözleri. Bakın bizlerde bir ata sözü var:Bir asır (100 yıl)sonrası için plan kuramayan gerçek Siyonist olamaz.Bu söz Dünyaya birçok hizmetleri dokunmuş,sayın Sir Winston Churchill e aittir.Sizlere sadece barış ve huzurun kapısını aralamak için elimizi uzatıyoruz.Sizler gözlerinizi kapatın ve ellerinizi kalplerinize götürün.Gözlerinizi açtığınızda ellerinizde kutsal Kitabı ve ayaklarınızın altında barış dolu kutsal toprakları bulacaksınız.Bizler bunları size vaad ediyoruz.Elbet bir gün hepimiz Kardeşlik içerisinde yaşayacağız.Bunun için Dinler arası diyoloğu,Medeniyetler buluşması,Dinler bahçesini,ılımlı İslam çalışmalarını ve BÜYÜK ORTADOĞU PLAN larına emek verip çok çalışmalıyız.Tanrı bizlerle beraberdir.Saygılar.
27 Mayıs 2009 - 10:53
Bakın tüm Dünyada savaşlar.Neden hep din ayrılıkları.Artık ne dedik, tüm dinler bir araya gelip diyolog içine girip,amentüdeki ittifakımızı pekiştirmeliyiz.Senin dinin batıl benimki üstün düşüncelerinden vazgeçip benzerliklerde buluşmalıyız.Tanrı inancı olduğu sürece hepimiz aynı yerde buluşacağız.O zaman kavgalar bitecek ve hepimiz kardeş olacağız.Amaç dünyaya barış ve kardeşlik tohumlarını serpmektir.Özellikle Büyük Orta Doğu çalışması, Dinler arası diyolog ile paralellik gösterip hizmetlerimize hep beraber hız vermeliyiz.Tanrı sizlerle olsun.
03 Haziran 2009 - 06:23
arkadaslar,kuran da mehdi diye bir bahis gecmiyor.hz.Muhammed,hem cinlerin hem de insanlarin peygamberiydi.Yuce Allah,onu secmis acikca bunu kuran da soylemistir.Allah,bana dua ederken benden baskasina tapmayin diye ayetinde acik bir ifade kullaniyor.oyle ki,bir baska ayette kiyamet gunu Allah hz.Isa ya sordugunda,insanlara,benimde rabbim sizin de rabbiniz olan Allah a kulluk edin,diyecektir.butun bunlar varken,Allah dan baska birisinden birsey beklemek dogru olur mu? yine ayette hz.Isa,Onlarin içinde kaldigim sürece, ben onlarin üzerinde bir sahidim. Benim (dünya) hayatima son verdiginde, üzerlerindeki gözetleyici Sen’din. Sen her seyin üzerine sahid olansin.”
Eger onlari azablandirirsan, süphesiz onlar Senin kullarindir, eger onlari bagislarsan, süphesiz aziz olan, hakim olan Sen’sin Sen.” diyecektir
Allah dedi ki: “Bu, dogrulara, dogru söylemelerinin yarar sagladigi gündür. Onlar için, içinde ebedi kalacaklari, altindan irmaklar akan cennetler vardir. Allah onlardan razi oldu, onlar da O’ndan razi olmuslardir. Iste büyük ‘kurtulus ve mutluluk’ budur.”
Göklerin, yerin ve içlerinde olanlarin tümünün mülkü Allah’indir. O, her seye güç yetirendir.
mehdi inanci baska kulturlerden,bizim dinimize de sirayet etmistir maalesef.Allah kuran da,incil de Ahmet adinda bir peygamberin hz Isa dan sonra gelecegini yaziyorda,mehdi gelecekse onu niye acikca yazmasin??tabii ille de mehdi diyenler buna da bir kulp bulacaktir.yapacak bir sey yok.kim ne derse desin Allah in dedigi olur.Allah musluman kardeslerimizi hepimizi,kendi yolundan ayirmasin.
08 Temmuz 2009 - 18:39
Bizler sizler ayrılıkları hep kavgaları getirmiştir.Benim dinim haklı seninki yanlış sanki benim babam senin babanı döver gibi tefrikalara yol açmıştır.Görmüyormusunuz dünyada hep savaşlar dinler arasında çıkmıştır.Bizler efendi hazletlerinin dediği gibi amentü içindeki benzerliklerde buluşup elele vermeliyiz. Kardeşliği pekiştirip yanyana gelmeliyiz.Cennet büyük ve hepimizide alır. Hangi dini yaşarsanız yaşayın hepimiz aynı yerde buluşacağız. Önemli olan sen ben kavgası olmasın. Ben senin dinin gibi yaşayayım veya sen benimki gibi ne fark var hiç . Tüm dinler okullarda daha teferruatlı anlatılsın.İsteyen istediği dini seçsin.Dinler bahçesi güller gibi koksun. isteyen hangi çiçeği koklarsa koklasın. Lütfen hepside mis gibi kokmazmı. Yapmayın lütfen sevmekden sarılmaktan ne zarar gelir.Bu sebeble dinler arası diyoloğa, dinler bahçesine ve büyük orta doğu barış projesine önem vermeliyiz. Gözlerinizi kapatıp tüm kalbi duygularınızla ellerinizi bize uzatın. Gözlerinizi açtığınızda ellerinizde kutsal kitabı, ayaklarınızın altında barış dolu kutsal toprakları bulacağınızı vaad ediyoruz.Hepinizi Tanrıya emanet ediyoruz.
08 Temmuz 2009 - 18:39
ÇOK SAYGI DEĞER YORUMCU KARDEŞLERİM. Sizlerin tüm düşüncelerine saygı duyuyor ve fikirlerinize acizane bir şey eklemek istiyorum. Bilindiği gibi Dünya üzerinde kavgalar ve savaşlar yer almaktadır. Kardeş kardeşi boğazlamakta ve barış yok olmaktadır. Eksikliğimiz birbirimizi sevmekten geçer.Hiç bir din, mehzep, fikir ve düşünce bağnazlığına düşmeden el ele vermek.Bu sebeble tüm dünyada ilgi ile takip edilen dinler arası diyolog,dinler bahçesi,medeniyetler buluşması ve büyük ortadoğu projesine önem vermeliyiz. Bunlara sarılırsak ne sen ne ben kavgası olmayacak.Hepimiz birbirimize kardeş gözü ile bakacağız. Barış dolu insanlık için ileride büyük insanlık toprakları olacak ve herkes birbiri ile kardeş gibi yaşayacak. Bakın sayın Barrack Obama nın orta doğu için yaptığı barış dolu gezilerine hep bizler için. Tarıhte olduğu gibi bu insanların kıymetini bilmemizdir. Hem onlar din farkı gözetmeden özellikle İslam a daha yakın olmaları bu bölgelere barış tohumları atacaklarının garantisidir. Bizler sadece ellerimizi uzatıp, gözlerimizi kapatmalıyız. Gözlerimizi açtığımızda ellerimizde kutsal kitabı ve ayaklarımızın altında barış dolu kardeşlik içeren toprakları bulacağız.sizleri Tanrıya emanet ediyor ,büyük orta doğu barış projesine sarılmanızı istiyoruz.
09 Temmuz 2009 - 05:30
merhaba conan
bu sayfaya hoş gelmişen
beş gitmişen
deve tellal iken
pardon
bu gidişle imzanın olmadığı
bir sayfa kalmıyacak
ha gayret ha gayret
n.. muzafferiyet
tüm sayfalarda
aynı CD ha
brav vo
azmin gözleri yaşartıyor
söyle conan
gerçek mehdi
kim
sevgili hocan mı
yoksa
yoksa senmisin
bu nasıl muamma
akıl mı kaldı bizde
oysa biz heybeli de
her gece mehtaba
neyse
kandırada yoğurt
ağacı
dallarında çizmeler
sallanır
madem küstün
bu ne biçim
lacivert
olamaz conan
saçı ak sakalı ak
er bir kişi
sancağı
akdenizden
arşı ala ya
kaldırdı
sandım ki yani
öyle sandımı
sandım
sevgili conan
güle sorma o
bilmez bülbüle sor
o dalga boyunu ki
gözler görmedi
böyle bir
mehdi böyle bir
deccal
geçenler de conan
sana uydum
döndüm kıbleye doğru
açtım ellerimi
kapadım gözlerimi
açtım gözlerimi
fakat heyhat
ellerimde ne bir kitap
ayaklarımın altında da
yine heyhat
asfalt yine
aynı asfalt
yoksam sen
bizi kandırıyor
nayır
nolamaz
ey ruh geldinse
kapıyı
üç kere üç
eder dokuz
bazen varız
bazen yokuz
aklı evvellikte
pek çokuz
garıştık mı
iyi saatte olsunlara
olsun
mehdi gelecek ya
ya gelmezse
yandı gülüm keten helva
itiraf et
kabahatın çoğu sende
conan
sarı saçlarınla
sen suçlusun
inkarcı seni
söyle
söyle sevmedin mi
hiç mi
sen neymişsin
be abi
ama görürsün
mehdi gelecek
herkesi hidayete
erdirecek
insanlar kurtulacak
dünya kurtulacak
ya ahiret
oda bellimi
mehdi ya sensen
herkesi cennete aldığına
göre
off ki off
gel çık işin içinden
hayır
sen sevdiklerini
hidayete erdiremezsin
hidayete erdiren
tabi ya
hidayete erdiren
biri var
biliyorum
gözler O’nu göremez
O bütün gözleri
ihata etmiştir
rehber kitabı da var
buyruk O’nundur
Hamd O’nadır
Ehad dır O
Sameddir
Lem yelud
velem yuled
velem yekunlehu küfüven
Ehad dır O
uyuma conan
çuval ağzı aç.
Esenlikle..
O
14 Temmuz 2009 - 23:40
Çok saygı değer Cemil BATUR bey kardeşim.Önce saygı ve selamlarımla sizlere gönül bahçemi açıyorum.Dinler arası diyoloğun en üstün savunuculuğunu yapanlar ve bunun insanlığın barış ve huzurunun yolu olduğuna inananlar bizleriz.Bakın,çok kısa bir anket yapılsın.Dinler arası diyoloğun ,medeniyetler buluşması,Dinler bahçesi ve büyük orta doğu projesinin faydalı olup olmayacağı konusunda.Sizlere acizane fikrimi söyleyeyim, %90. Nedenmi? Bakın öncelikle bu düşünçelere bırakın düşünelim demeyi,lütfen hizmette önce bizler varız denilmiştir.Akılcıl ve barışcıl olan her fikrin arkasında yürünür.Bakın doğu dünyasında tarihten bu yana kendilerine hizmet etmek isteyen ,Thomas Edward Lawrens gibi.O da Arabistan da Cidde de imamlık yaptı.Hepimiz için çalıştı.Bakın sayın Barrack Obama nın orta doğu için yaptığı barış dolu gezilerine hep bizler için.Cemaleddin Afganilerden tutunda bir zamanlar Mekke emiri Şerif Hüseyin Ali ler.Tabiki doğru emeller uğruna çalışmışlardır. Nicelerinin hizmetleri verimli sonuçlar getirmiştir.Onlar halen Arab ülkerinde hayırla anılmaktadırlar.Bugünün barış dolu kardeşliğinde, onların emeği unutulmamalı.Asırlar önce düşünülüp çalışmalar yapılmış.Bu çalışmalarda 21yy içerisinde meyveleri toplandığında hayır ile yaad adilecek. Yapmayın lütfen sevmekden sarılmaktan, barıştan ne zarar gelir.Artık ne dedik, tüm dinler bir araya gelip diyolog içine girip,amentüdeki ittifakımızı pekiştirmeliyiz.Senin dinin batıl benimki üstün düşüncelerinden vazgeçip benzerliklerde buluşmalıyız.Tanrı inancı olduğu sürece hepimiz aynı yerde buluşacağız.O zaman kavgalar bitecek ve hepimiz kardeş olacağız.Amaç dünyaya barış ve kardeşlik tohumlarını serpmektir.Bu sebeple ellerimizi Tanrıya açıp,hiç bir birine benzemediğini zannettiğimiz ve ayrı olan sağ ve sol ellerimizin beş parmağının ortak noktalarını düşünerek,parmakları birbirleri ile buluşturup dua etmeliyiz.İşte dinler arası diyoloğun kardeşlik bağı.Benzerliklerde buluşursak barış ve mutluluğu buluruz.Bu sebeble dinler arası diyoloğa, dinler bahçesine ve büyük orta doğu barış projesine önem vermeliyiz. Gözlerinizi kapatıp tüm kalbi duygularınızla ellerinizi bize uzatın. Gözlerinizi açtığınızda ellerinizde kutsal kitabı, ayaklarınızın altında barış dolu kutsal toprakları bulacağınızı vaad ediyoruz.Hepinizi Tanrıya emanet ediyoruz.
20 Eylül 2009 - 00:24
ne kadar basit ve saçma yorumların yanında ne kadar mantıklı düşünceler topluluğuda görüyorum.Halen Peygamberle,Mehdiyi ayıramıyor çoğu insan. Hz Mehdi(ra) gelmesi kesindir.Farkında değilmisiniz;dünyanın şuanki gidişatını.Hz Muhammed demişki;benden 1400 sene sonra gelecek.Hesaba göre Hz Mehdi 1980 veya 1981 doğumlu olması yüksek bir oran.Devam edelim,2 kuyruklu yıldızın kaymasından bahsetmişler.Buda 1981 yılında ramazanda ve sonrasında olmuş.Hz Muhammed;Hz Fatmanın soyundadır,bizdendir diyor.Ve ekliyor;O arap değildir diyor.Kutsal emanetlerin olduğu şehre ayak basıcak diyor.Demekki mantıkla düşünürsek;Türkiyeden çıkacak.Esasında yapılcak işlem bütün Ülkemizdeki 1980 ve 1981 doğumlu erkekleri bulup,denetlemek.İçlerinden biri ama hangisi? Tabi bizi bu ilgilendirmiyor.Bizi sadece ve sadece amellerimiz ilgilendiriyor.Herkez işine baksın,yoksulla paylaşsın,yetimi korusun kollasın,kötü söz demesin,fesat çıkarmasın.Kendi için ne istiyorsa dostları,kardeşi,insan topluluğu içinde aynısını istesin. Ben kimseye oruç tut,namaz kıl demiyorum,sadece bu baştaki saydıklarımı kul hakkı yemeden yapılmasından yanayım. ALLAH AFFEDENDİR,GÖRENDİR,BİLENDİR. EN İYİ HAKİM ODUR. AZİZ ALLAH (CC).
03 Ekim 2009 - 22:04
Selamlar. Son zamanlarda Hz. Mehdi hakkında ve ahirzaman hakkında çok fazla konuşulur oldu. Ahirzamanda olduğumuzda hiç şüphe yok. Zaten Peygamberimizin (S.A.V) doğduğu gün ahirzaman başlamıştır.
Kıyamet saati ise Allahın (c.c.)takdirinde ve bilgisindedir. Saati konusunda birşey söyleyemeyiz.
Fakat kıyamet alametlerinden bahsedebiliriz, tabii bize bildirildiği kadarıyla.
Kıyamet alametlerinden en büyüğü Güneşin batıdan doğmasıdır, bu gerçekleştikten sonra tevbe kapısı kapanacak. Çünkü amel defterleri dürülüp kaldırılacak. Bundan sonraki alametlerde tıpkı bir zincirin halkaları gibi ardarda gelecek.
Mehdi de kıyamet alametlerindendir.
Mehdi hakkında çok fazla bilgi var diyemeyiz, ancak yapacakları konusunda azda olsa bilgimiz var.
Peki ne zaman gelecek?
Sahte mehdilerin çoğalması bir işarettir.
Bu sahte mehdiler kendi çaplarında birşeyler yapmaya çalışıyorlar, kiminin niyeti iyi kiminin niyeti şan şöhret.
Ancak bunların hepside gerçek Mehdinin söylemek isteyipte söyleyemediklerini söylüyorlar. Bir nevi zemin hazırlıyorlar.
Mehdi ye asıl zemin hazırlayanlar ise gerçek iman sahipleridir.
Yani yardımcılarıdır.
Ne mutlu onlara.
Peki insanlar kıyametten önceki saatte ne yapmalı.
İmanını korumalı, Allah birdir ve Muhammed Allahın Resuludur deyip
bu dediğine uygun yaşamaya çalışmalı.
Her anında Allahın yaratmasının olduğunu bilmeli.
İlk emirde olduğu gibi OKU malı.
Nefsini temize çıkarmalı.
Dünyanın tüm çirkefine ragmen temiz kalmaya çalışmalı.
Gözünü, elini, canını, kalbini, nefsini, bedenini, aklını, dinini ve en önemlisi imanını korumalı.
Zulme karşı durmalı gücü yettiğince. Eliyle, diliyle, kalbiyle. Sessiz kalmamalı.
Evet Ahirzamandayız, türlü fitnelerle karşılaşıyoruz. Ve daha ağır daha çetin fitneler kapıda bekliyor.
Sabretmeliyiz.
Çok zor günler kapıda.
Mehdinin çok zor durumda kalmadığı sürece kendisinin Mehdi olduğunu kabul etmeyeceğini bilmeliyiz.
İnsanlar onu tanıyacak evet, ama bilmeyecekler.
Mehdinin yanındaki melekler, insanların kalplerine onun Mehdi olduğunu bildirecekler.
Tüm insanlar onu sevecek, yerdekiler-göktekiler ondan razı olacak.
Bu da ancak Allahın izniyle olacak bir iştir. Her işte olduğu gibi.
Hak İslamda denecek ve yardım gökten yağacak.
Bu yardımda amaç Dünyanın tamamının huzur içinde olmasıdır.
Ama Mehdi ve zamanını zorluklar bekliyor.
En önemlisi ise deccal denen şahıs.
Onun fitnesinden Allaha sığınmalıyız.
Mehdinin ve yardımcılarının onunla savaşacağı kesin.
Ve deccalin türlü türlü fitnelerle çıkacağıda.
Dünyada şu an çok değişik fitneler kol geziyor.
Bu fitnelerden mümkün olduğu kadar uzak durmalıyız. Allaha sığınmalıyız.
Mehdi zamanında olmak hem bir şeref hem de çok zor bir iş.
Allah yardımcımız olsun, Allah Mehdinin yardımcısı olmayı nasip etsin.
Son olarak sakın ben Mehdiyim diyenlere inanmayın. Onlar sadece haberciler, öncüler ve yalancılar. Allah onlarada hidayet etsin. Allah cümlemizi dosdoğru yola hidayet etsin.
Allaha emanet.
21 Şubat 2010 - 04:37
Her başlangıcın bir sonu var. İslam dini mantık dini, mantık dediğimiz de genel anlamda olması muhtemel olayların eski benzeri olaylarla kıyas edilmesi ve düşündüğümüz olayın olabilirliği. Mehdi meselesi için islam mantığına uygunmu diye bakacak olursak, islam dininin hedefi sadece ahiret olmadığı ve şuan yaşadığımız dünyanın olması gereken den farklı bir yolda olduğunu kavrayabilirsek, islam mantığına aykırı bir mehdilik inanışı olmadığını da anlayabiliriz. Sayın haydar, mehdiye zemin hazırlamak, onun icrratları için olması lazım bence. İcrratler neler? 300 kişilik bir ordudan bahsedilir mesela. neden 300 kişilik? ve bu kişiler kim? size biraz ipucu veriyim. Dünya genelinde her ülkede askeri bulunan bir komuta düşünün. yaklaşık 300 ülkede. Ve her ülkedeki tek olan askerin görevlerini düşünün.
1.ülkedeki istihbarat 2.ülke yönetimindeki söz sahibi kişiler ile irtibat 3. Ülkedeki ekonominin kilit noktaları. Böyle bir ordu olsa dünyaya hükmetmesi için neler lazım? Onların gizli çalışması lazım ve aynı zamanda dünyadaki olaylara yön vermesi lazım. İşte bu mehdinin ilk görevi olmalı. Mehdi oturduğu yerden dua edip bişeyler olsun demez. Bir hedefi olur ve bu hedef için çalışır. İyi geceler..
01 Mart 2010 - 04:40
Selam
Sn. Adsız
buyrun dünyadaki ülke sayısı
Dünya ülke sayısı A.B.D ve Fransa’ya göre 190, Rusya’ya göre 172, İsviçre’ye göre 194’dür. Telefon şirketlerinde 182 uluslar arası kod bulunmaktadır. Dünya PTT ağına üye ülke sayısı 185’dir. A.B.D’nin, dünyada 190 ülkenin var olduğunu söylemesine rağmen, Coca-Cola’nın satış listelerindeki ülke sayısı 195’i buluyor.
300 kişilik bir ordudan bahsedilir derken
300 spartalı olmasın sakın
yazının son bölümünde mehdiyede akıl verdiğinize göre
siz mehdininde mehdisi olmalısınız
kardeş ne zaman hayalleri bırakıp, hayatımızın gerçekleriyle yüzleşip rabbe halis kullar olarak hayra yönelik işler üretip, salih amellerde bulunucaz
salatı (doğruları ayakta tutucaz)ikame edicez
rabbin bizden istediği bundan başka değil.
bunun için mehdiye gerek yok.
Allah’ın resullerini bile öldürmedilermi
hayali kurulan mehdi neki
mezarlıklar kendi çapında dünyaya hükmettim diyenlerle dolu.
sen Allahın sünnetini gözet.
esenlikle..